Gå til innhold

Blir alle etterhvert på et eller annet tidspunkt overført fra dps til kommunepsykiatrien dersom man fortsatt er psyk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg måtte søke selv sist gang, hvilket jeg ikke gjorde. 
Den gangen jeg gikk lenge ordnet de det for meg uten at jeg egentlig var interessert. Har ikke gått mer enn ett par måneder hos kommunen, men det skyldes også at den flinke sykepleieren jeg fikk plutselig døde. Og jeg likte ikke den nye så godt.

Anonymkode: 0aab9...d8b

AnonymBruker
SofieVeie skrev (På 14.2.2025 den 16.37):

Ikke hvis du ikke vil eller har behov for det. Jeg har aldri vært en del av kommunal psykiatri slev om jeg har eb psykisk lidelse og ikke går til DPS lengre

AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 16.40):

Du må søke om kommunale tjenester før man eventuelt tilbys det.

Anonymkode: 55f9b...d0b

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg måtte søke selv sist gang, hvilket jeg ikke gjorde. 
Den gangen jeg gikk lenge ordnet de det for meg uten at jeg egentlig var interessert. Har ikke gått mer enn ett par måneder hos kommunen, men det skyldes også at den flinke sykepleieren jeg fikk plutselig døde. Og jeg likte ikke den nye så godt.

Anonymkode: 0aab9...d8b

Ja jeg skjønner at dps i de fleste tilfeller ikke hjelper pasienten med å søke den inn til kommunen. Det jeg mente å spørre om var om det var slik at alle som er livstids psykisk syke på et eller annet tidspunkt vil bli avsluttet på dps og beskjed om at det nå er kommunen som har ansvaret.?

Anonymkode: b528e...41c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg skjønner at dps i de fleste tilfeller ikke hjelper pasienten med å søke den inn til kommunen. Det jeg mente å spørre om var om det var slik at alle som er livstids psykisk syke på et eller annet tidspunkt vil bli avsluttet på dps og beskjed om at det nå er kommunen som har ansvaret.?

Er nok ingen som får gå på DPS livet ut. Og hva skal det cære godt for?

Er noen som har støttesamtsler fra kommunen. Men terapi er for å bli bedre. 

Anonymkode: d76b9...94e

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Man blir avsluttet etterhvert ja. Selv om man ikke er frisk. DPS ville gjerne hjelpe meg å fylle ut søknad til kommunen.

AnonymBruker

Er ikke noe logikk i det. Det er jo hvis pasienten føler behov for å ha noen å snakke med. Det kan jo være fastlegen også.  Men hvorfor avslutte dps om man fortsatt er syk? 

Anonymkode: 5d7c3...e48

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men hvorfor avslutte dps om man fortsatt er syk? 

Er det en selv som bestemme rom man får gå der? Tror du dps vil la en som har vært psyk siden tidlig 20årene fortsatt gå ukentlig på dps når hun har blitt 50år selvom hun fortsatt ikke er frisk?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ikke noe logikk i det. Det er jo hvis pasienten føler behov for å ha noen å snakke med. Det kan jo være fastlegen også.  Men hvorfor avslutte dps om man fortsatt er syk? 

Det er behandler som bestemmer om når man skal skrives ut, ikke pasienten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...