Gå til innhold

Hvor gammel er man når man slutter å være så opphengt i kroppen?

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske gammel og nærmer meg 25år, men klarer ikke slutte å tenke på alt som er feil med kroppen. Er helt opphengt. Har operert kosmetisk 2 ting og fortsatt skal ta flere operasjoner. 

Anonymkode: 4287e...0ba

Fortsetter under...

Jeg var ikke opphengt i kroppen da jeg var på din alder, men som 54-åring er jeg opptatt av å trene og holde meg slank. Burde bekymre meg for rynker for de har kommet nå, men annet enn å bruke fuktighetskrem er det ikke så mye jeg kan gjøre. Du er jo i din beste alder og ditt oppheng høres ikke sunt ut. 

Anonymkode: 60742...481

Annonse

47 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er ganske gammel og nærmer meg 25år, men klarer ikke slutte å tenke på alt som er feil med kroppen. Er helt opphengt. Har operert kosmetisk 2 ting og fortsatt skal ta flere operasjoner. 

Noen slutter aldri med det. Det blir bare verre med alderen når kroppen forvitrer.

Anonymkode: 19a58...68b

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gammel når du er 24? Jaja. Hva skal vi som er 50+ si da? Har forøvrig aldri vært spesielt opphengt i at ting er feil på kroppen min, så lenge alt virker som det skal og jeg er smertefri så er jeg fornøyd. Og ja, det var jeg på din alder også.

UtakknemligDiva

Mamma har kommentert utseendet til folk til hun var langt inn i 40-årene. Nå er hun i slutten av 50-årene og virker ikke plaget over å ikke være så ung. Men når jeg ser tilbake på det så var det kanskje ikke så bra at hun spurte unge meg «ser jeg så gammel ut som Xxx?» 

Og jeg kjenner flere som har vært det langt inni. 40-årene. 

Ikke tro på alle her som begynner med «er ikke fokusert på kropp». Er like vanlig som alle som er 50 og ikke har rynker, når du spør på sånne steder.

Endret av UtakknemligDiva
snusmumeriken96
UtakknemligDiva skrev (9 minutter siden):

Mamma har kommentert utseendet til folk til hun var langt inn i 40-årene. Nå er hun i slutten av 50-årene og virker ikke plaget over å ikke være så ung. Men når jeg ser tilbake på det så var det kanskje ikke så bra at hun spurte unge meg «ser jeg så gammel ut som Xxx?» 

Og jeg kjenner flere som har vært det langt inni. 40-årene. 

Ikke tro på alle her som begynner med «er ikke fokusert på kropp». Er like vanlig som alle som er 50 og ikke har rynker, når du spør på sånne steder.

Vent til du begynner å nærme deg 30, da blir det værre.

Jeg er bare litt eldre enn deg og jeg har fårt rynker nå i løpet av det siste året. 

snusmumeriken96
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

Jeg er bare litt eldre enn deg og jeg har fårt rynker nå i løpet av det siste året. 

Sett pris på deg selv som 24, jeg savner den tiden selv, og nyt det siste du har igjen av ungdommen 😀

Endret av snusmumeriken96
Feil

Annonse

UtakknemligDiva
snusmumeriken96 skrev (1 time siden):

Har passert 30 for 4 år siden

UtakknemligDiva
snusmumeriken96 skrev (1 time siden):

Sett pris på deg selv som 24, jeg savner den tiden selv, og nyt det siste du har igjen av ungdommen 😀

24 var en alder jeg ikke savner. Det var da jeg merket voksenlivet. Betalte husleie av egne penger for første gang og hadde den jobben jeg hadde fått. Før det var jeg vant til å leve på stipend og/eller penger fra foreldre.

UtakknemligDiva
Lady HM skrev (1 time siden):

Mange er ikke opphengt i kroppen sin i det hele tatt, jeg tenker at dette har mer med psyken å gjøre, enn alder.

Men mange er opphengt i andres kropper. Trenger ikke gå lenger tilbake i tid enn i går siden noen kommenterte «det er rart at du er den tynneste selv om du er den som spiser mest». 
Jeg vet da ikke hvor mye de andre spiser, men jeg missunner litt det å kunne få være i fred i noen timer uten at kroppen skal lage ubehag fordi den trenger påfyll. Det er hodet mitt som sluker, ikke den fysiske kroppen. 

Jeg har blitt mindre opphengt i kroppen etter jeg ble overvektig. Kanskje fordi det ikke er noe fint å se på lenger. Hvis jeg kommer meg ned i vekt igjen kan det jo hende jeg blir mer opphengt i det igjen. 😛

Noen slutter aldri. Min mor er 66 år gammel og slite fortsatt med spiseforstyrrelser som hun har hatt siden ungdommen og er veldig oppehengt i utseende og vekt.

Selv er jeg opptatt av å se bra ut, er 33 år og har et par kosmetiske operasjoner bak meg og bruker tid på hudpleie og forebygging, men får ikke angst om jeg skulle få grå hår eller oppdage en rynke. Det er et privilegium å få lov til å bli eldre syns jeg.

Endret av hattifnattus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...