Gå til innhold

Dårlig og forsåvidt modig av behandler å si at han ikke tror jeg kommer til å ta selvmord? Og hvorfor sier han det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva skjedde med hun?

Skremmende at de gir opp pasienter 

Anonymkode: 2a17b...434

Jeg synes det er forståelig. Hvor mye penger og ressurser skal man bruke på èn pasient hvis pasienten bare fortsetter i samme sporet? Da vil man kunne hjelpe flere hvis man i stedet bruker penger og ressurser på noen som er mottakelig for hjelp.

Anonymkode: 759cb...062

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Han er nok erfaren og dyktig.

Det var første gang jeg møtte han og han visste ingenting om min historie (så vidt jeg vet for jeg fortalte ikke noe om det). 

Anonymkode: 1b62b...fb2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vil jeg definitivt si er misbruk av ordet selvmordsforsøk.

Når man har et selvmordsforsøk så er ens mål å faktisk dø. Dersom man tar masse piller, men ikke gjør det for å dø så kalles det selvskading eller sikkert en slags måte du håndtererer det vanskelige i livet på eller få en slags omsorg fordi du da (jeg antar du eller noen andre ringte inn til legevakt/113) kom inn et sted og fikk snakket med noen eller ble innlagt på somatisk. 

Men vær så snill ikke misbruk å kall sånt selvmordsforsøk når man vet at man ikke tar dødelig dose. 

Anonymkode: 466b5...ed1

Helt enig!

Anonymkode: 6b3da...8a0

AnonymBruker

Jeg tror han ser på deg som en ressurssterk og sterk person som har mye styrke i deg. Han tror du vil klare deg godt. Han ser noe i deg du selv ikke ser. 
du har det vondt inni deg, og det må du få hjelp med ❤️

Anonymkode: 6391e...e8a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg synes det er forståelig. Hvor mye penger og ressurser skal man bruke på èn pasient hvis pasienten bare fortsetter i samme sporet? Da vil man kunne hjelpe flere hvis man i stedet bruker penger og ressurser på noen som er mottakelig for hjelp.

Anonymkode: 759cb...062

Er ikke slik det fungerer. Ikke snakk om penger når det gjelder folk som er syke. Da har de ikke fått riktig behandling eller nok behandling. 

Annonse

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden):

Det er trangt om plassene i psykiatrien, og selv om selvmordstrussler er den vanligste veien inn er det andre pasienter som må ha plass også.. Som kanskje ikke en gang vil være der🙂

Man skal ikke sitte å tenke på at andre har det sikkert verre, så da kan jeg la de komme før meg. Alle må kjempe for sin egen helse. 
hvis jeg har behov for en psykolog så vil jeg kjempe for å få det, selv om det helt sikkert er de som trenger det mer. Mitt ansvar er å ta vare på meg, og kjempe for mitt liv. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er ikke slik det fungerer. Ikke snakk om penger når det gjelder folk som er syke. Da har de ikke fått riktig behandling eller nok behandling. 

Eller de er for vrange. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...