Gå til innhold

Hva kaller dere ansatte ved psykiatritjenesten i kommunen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kaller dere ansatte ved psykiatritjenesten i kommunen? Hun jeg har er utdannet lærer. Føler det blir feil å kalle henne behandler? Er kontakt mer rett?

Hvis du f.eks skal si: "I dag skal jeg møte kontakten min i kommunen"?

Anonymkode: d26d3...9ca

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg venter på oppfølging fra kommunen. Får se hva det blir å kalle hen. Kontakt høres bra ut synes jeg.

Anonymkode: 44a37...635

Ja, tenker også det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva kaller dere ansatte ved psykiatritjenesten i kommunen? Hun jeg har er utdannet lærer. Føler det blir feil å kalle henne behandler? Er kontakt mer rett?

Hvis du f.eks skal si: "I dag skal jeg møte kontakten min i kommunen"?

Lærer???

Anonymkode: 84f43...cb5

AnonymBruker

Jeg kaller henne navnet hennes, men snakker sjelden om henne. Men om jeg skal si til legen min at jeg går til henne, så bruker jeg etternavnet også. Fordi vi bor på liten plass og de innenfor systemet kjenner til hverandre. Ellers kan jeg si jeg snakker med ei dame i psykososialt team i kommunen 

Anonymkode: 2c0e4...b11

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja. Vet ikke om de ansetter litt utradisjonelle yrker fordi det er få søkere eller hva, men ja.

I min nærtjeneste har de også bare det de kaller psykisk helsearbeider eller miljøterapeut og virker ikke som noen av de er psykologer eller psykisyaeiske sykepleiere. Diverse sosionomer og pedagoger og folk med «helsefag» bare

Anonymkode: 23a67...17a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dere er ikke mye kravstore. Eller jeg vil ikke bruke ordet «kravstor» engang. Kompetanse er ikke så nøye innen psykisk helsevern. 

Man har etterutdanningen, man har kurs osv. Yrke er sjeldent det viktigeste. Evnene de har til å forstå og hjelpe derimot er viktig.

Jo kompetansen er viktig, personlig egnethet enda viktigere.

Man har årsstudier i psykologi, har jeg tatt og er bare helsefagarbeider..  

Anonymkode: 5191d...900

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dere er ikke mye kravstore. Eller jeg vil ikke bruke ordet «kravstor» engang. Kompetanse er ikke så nøye innen psykisk helsevern. 

Når jeg var innlagt satt det eldre damer som var ansatt og stikket og var bare opptatt av det, og sommervikarer i 20 årene som satt på butikk til vanlig. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I min nærtjeneste har de også bare det de kaller psykisk helsearbeider eller miljøterapeut og virker ikke som noen av de er psykologer eller psykisyaeiske sykepleiere. Diverse sosionomer og pedagoger og folk med «helsefag» bare

Anonymkode: 23a67...17a

Hva er oppgavene til disse folkene som ikke har helsefaglig bakgrunn da? Hvis de er ansatt som miljøterapeuter og jobber so. miljøterapeuter er det helt i orden vel? Om de er ansatt som erstatning for sykepleiere eller gjør jobben til psykologer i mangel på disse er det derimot ikke greit. 

AnonymBruker
SofieVeie skrev (1 minutt siden):

Hva er oppgavene til disse folkene som ikke har helsefaglig bakgrunn da? Hvis de er ansatt som miljøterapeuter og jobber so. miljøterapeuter er det helt i orden vel? Om de er ansatt som erstatning for sykepleiere eller gjør jobben til psykologer i mangel på disse er det derimot ikke greit. 

Min jobb som helsefagarbeider gikk på miljøarbeid og hjelp til selvhjelp. 

Det er alltid en vernepleier ol som har det faglige ansvaret. I felleskap med bruker finner vi ut hva bruker trenger og hvordan bruker ser for seg dette. Vi kommer med innputt og evaluerer etter hvert besøk.

Noen klarer å ta i mot hjelpen. Mens andre avsluttet vi etter  par år da det ikke var noen fremgang, da gikk de over til kun støttesamtaler. Det gikk under en annen avdeling der jeg jobbet.

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (11 minutter siden):

Psykisk helsefagarbeider? 

Korrekt tittel på hva jeg er er helsefagarbeider med etterutdanning innen rus og psykiatri og målrettet miljøarbeid. 

Også tatt årsstudium i psykologi. 

Det gjør meg enda ikke til noe annet enn helsefagarbeider som har en stor interesse for psykiatri.

Så i følge dette forumet er jeg noe mange her da blir skuffet over at kommer på besøk, da jeg ikke har rett tittel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...