Gå til innhold

Avvergingsplikten hos div hjelpetjenester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det sies at man er anonym når man ringer inn,eller skriver inn. Men hvordan kan de da avverge feks selvmord eller drap? De har avvergingsplikt og hjelpeplikt, men hvordan fungerer det i praksis når folk er anonyme? Har de likevel (til tross for lovnader om at det ikke er slik) tilgang til personlig info som navn, e-post og telefonnummer? 

Anonymkode: 5c3b6...1e4

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man er aldri helt anonym selv om man i prinsippet blir lovet det. Er det fare for liv så har de metoder som gjør at de finner ut hvem som som sitter bak det anonyme nicket.

Anonymkode: a5a44...652

Har ikke noe anonymt nick. Har bare vært på chat og der trenger man ikke noe nick. Ikke når man ringer heller. 

Anonymkode: 5c3b6...1e4

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Hvilke metoder da, og med hvilken lovhjemmel?

Det vet jeg ikke da jeg verken har spurt eller har jobbet med det, jeg vet bare at de fant meg da jeg var i alvorlig krise etter et dødsfall.

Anonymkode: a5a44...652

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...