Gå til innhold

Hva er fordelen med å skrive med brukernavn og hva er fordelen å skrive som anonym bruker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er fordelen med å skrive med brukernavn og hva er fordelen å skrive som anonym bruker mener du?

Selv tenker jeg det positive med å skrive med brukernavn er at folk får mer innsikt i 'hele historien' og man blir på en måte litt kjent med personen.
Mens det positive med å skrive som anonym bruker er at det minsker sjansen for å bli igjenkjent. Har også lagt merke til at brukere med fast brukernavn har vært uheldig der enkete Anonyme har dratt frem ting de f.eks har skrevet i Dagboken (eller i andre tråder) i en ny tråd på forumet.

Anonymkode: 24e48...303

Fortsetter under...

Tror du har truffet det ganske bra.

Fordelen med brukernavn er at man blir "kjent" med hverandre, kan svare utfra et bredere perspektiv og forståelse fra vedkommendes situasjon og blir en del av et lite nettsamfunn.

Bakdelen er de gangene, som du nevner, anonyme bruker misbruker dette til personangrep. Det er noe av det feigeste jeg vet om. 

Fordelen med anonym bruker er jo det å være helt anonym (selv om noen skriver så gjenkjenbart at man ikke blir så anonym likevel). Bakdelen er at man mister den tilhørigheten man får i et lite nettsamfunn av å skrive med nick. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (12 minutter siden):

Tror du har truffet det ganske bra.

Fordelen med brukernavn er at man blir "kjent" med hverandre, kan svare utfra et bredere perspektiv og forståelse fra vedkommendes situasjon og blir en del av et lite nettsamfunn.

Bakdelen er de gangene, som du nevner, anonyme bruker misbruker dette til personangrep. Det er noe av det feigeste jeg vet om. 

Fordelen med anonym bruker er jo det å være helt anonym (selv om noen skriver så gjenkjenbart at man ikke blir så anonym likevel). Bakdelen er at man mister den tilhørigheten man får i et lite nettsamfunn av å skrive med nick. 

Ja, at man får en tilhørighet og blir en del av nettsamfunnet er ett godt poeng som jeg glemte nevne. Synes det er spesielt fint å se i Dagbok forumet hvordan brukerne der støtter hverandre og heier hverandre frem. 

Selv skriver jeg aller mest som Anonym, fordi jeg er såpass redd for å bli igjenkjent og også fordi jeg er veldig redd for hva andre her inne vil mene om meg om jeg alltid skrev under brukernavn. Ikke at jeg skriver noe negativt eller dårlig, men bare redd for at folk skal virkelig bli kjent med meg og den jeg er hvis de fikk se 'alle sidene' av meg. Ellers er jeg veldig glad for at forumet kan fungere som en slags øvingsarena, for hvis jeg tør skrive med brukernavn her kan jeg også tørre vise hvem jeg er og ta plass IRL (som jeg er dårlig på). For akkurat det har gjort at jeg ikke har noen venner og også ødelagt for meg egentlig på flere områder også.

Men så har jeg også hatt perioder der jeg har skrevet en god del med brukernavn og enkelte ganger har jeg nesten blitt litt rørt når folk husker detaljer om meg som jeg har nevnt tidligere en gang som kanskje også er relevant for tråden jeg opprettet (hehe). 

AnonymBruker

Med brukernavn kan man oppføre seg som man vil og få medh8ld. Som anonym må man passe seg for hva man skriver.

Jeg skriver med brukernavn når det er om ting som ikke bør svares på eller følges opp. 

Som anonym for å slippe "mas".

Anonymkode: cc83c...f16

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Med brukernavn kan man oppføre seg som man vil og få medh8ld. Som anonym må man passe seg for hva man skriver.

Jeg skriver med brukernavn når det er om ting som ikke bør svares på eller følges opp. 

Som anonym for å slippe "mas".

Jeg har ikke inntrykk av at man kan oppføre seg som man vil (altså dårlig) uansett om man skriver med brukernavn eller anonym?
Og hva mener du med at du skriver som anonym for å slippe 'mas'?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har ikke inntrykk av at man kan oppføre seg som man vil (altså dårlig) uansett om man skriver med brukernavn eller anonym?
Og hva mener du med at du skriver som anonym for å slippe 'mas'?

Siteringer man må følge opp, folk skriver til deg etc

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Siteringer man må følge opp, folk skriver til deg etc

Man må ingenting enten man skriver som anonym eller bruker.

Men det koker igjen ned til hva slags inntrykk man ønsker å ha på forumet.

Jeg har sett anonyme brukere klage fordi de føler at de som har nick er en "klikk". Det virker som om de ikke forstår at en av konsekvensene med å være helt anonym er jo nettopp at man da mister den tilhørigheten.

Følger man sosiale koder ved å følge opp, svare osv, så blir man også mer en del av tilhørigheten.

Det handler om å ha sosiale ferdigheter. Og selvsagt om man i det hele tatt er interessert i en slik tilhørighet på nett. Ikke alle er interessert i det, og det er selvsagt helt fair.

Men man kan ikke først være anonym og så klage fordi man ikke er en del av gjengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...