Gå til innhold

Må man på et punkt i depresjonen/depresjonsbehandling akseptere at man kanskje aldri kommer til å bli bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gjør mye riktig mtp aktivitet og er medisinert. Jeg har depresjon med utbrenthet og er langt fra den personen jeg var før jeg ble syk (4 år siden). Kjenner meg fortvilet over å ha mistet meg selv. 

Anonymkode: 81624...230

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man må godta og akseptere man ikke er den man engang var. Sånn er det og blir det. Man forandres.

Godta situasjoner er viktig. Det om det er fysisk eller psykisk.

Har en ødelagt kroppsdel, fikk beskjed om at den ville bli helt bra. Gikk 1 år, ingen bedring med all hjelp som var mulig å få. Gikk 2 år, enda like vondt. Da bestemte jeg meg for å godta at den smerten måtte jeg leve med. Da lærer man seg det, og til slutt tenker man ikke stort over smerten.

Slik gjelder det også psykisk sykdom. Godtar ma  den, så lærer man seg å leve best mulig med den

Anonymkode: 96ad0...e65

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man må godta og akseptere man ikke er den man engang var. Sånn er det og blir det. Man forandres.

Godta situasjoner er viktig. Det om det er fysisk eller psykisk.

Har en ødelagt kroppsdel, fikk beskjed om at den ville bli helt bra. Gikk 1 år, ingen bedring med all hjelp som var mulig å få. Gikk 2 år, enda like vondt. Da bestemte jeg meg for å godta at den smerten måtte jeg leve med. Da lærer man seg det, og til slutt tenker man ikke stort over smerten.

Slik gjelder det også psykisk sykdom. Godtar ma  den, så lærer man seg å leve best mulig med den

Anonymkode: 96ad0...e65

Takk for svaret ditt. Jeg har ikke jobbet noe med aksept. Det må jeg begynne med.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva sier behandler om din prognose ang å bli bedre?

Anonymkode: 06a9d...795

Jeg har ikke behandler lengre, ble nylig avsluttet på DPS. Han sa at det er grunn til å tro at jeg vil kunne bli bedre på sikt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...