Gå til innhold

Cipralex og intens kvalme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg startet på behandling mot Ocd, med cipralex.  Skulle egentlig ta 5 mg,  0.5 tabelett, men leste feil på pakningen å startet med 10 mg, 1 hel tabelett. Regner med at det er ikke farlig men jeg ble intens kvalm ganske raskt og ville spy. Jeg hadde ikke spist noe da jeg tok den så det kan være årsaken? Jeg er litt redd medisiner og begynte å bli redd å gå på dette ... Noen som har brukt det eller har noen meninger om slike behandlingspreperater ? 

Anonymkode: cbced...551

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490483-cipralex-og-intens-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

I starten så vi du oppleve bivirkningene. Er bare å ri de av. Nå er jeg på 2. året med ingen merkbare bivirkninger - selv sexlysten og matsuget har balansert seg. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke begynte på den før.

Angst og depresjonen min er også fantastisk mye bedre - det er det viktigste!

AnonymBruker

Da jeg startet med cipralex fikk jeg ekstrem angst og det var helt jævlig i 3 uker. Gjespet mye husker jeg. Men ikke kvalme eller noe annet. Men angsten var et helvete. Jeg fikk ikke tilbud om Sobril eller slike ting, da jeg ikke visste bedre eller tok kontakt med lege. Men det gikk seg til og angsten slapp taket. Stått på det i snart 11-12 år nå. Tør ikke rokke med disse nå. Stått på 10 mg hele tiden. Ingen bivirkninger 

Anonymkode: b55fa...2c0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg startet på behandling mot Ocd, med cipralex.  Skulle egentlig ta 5 mg,  0.5 tabelett, men leste feil på pakningen å startet med 10 mg, 1 hel tabelett. Regner med at det er ikke farlig men jeg ble intens kvalm ganske raskt og ville spy. Jeg hadde ikke spist noe da jeg tok den så det kan være årsaken? Jeg er litt redd medisiner og begynte å bli redd å gå på dette ... Noen som har brukt det eller har noen meninger om slike behandlingspreperater ? 

Anonymkode: cbced...551

Gi det 4-6 uker, da vil symptomene avta. Drikk næringsdrikker og få i deg det. Man kan bli kvalm uten å få i seg mat også. 

Anonymkode: b55fa...2c0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...