AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars Kommer det til å gå bra? Anonymkode: 5b5a1...471 0 Siter
Glitter Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars Har gått bra for meg i hvertfall. Men folk reagerer jo ulikt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars Hvorvidt man bør drikke eller ikke når man har psykiske lidelser bør man diskutere med psykiater. Anonymkode: 25167...251 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvorvidt man bør drikke eller ikke når man har psykiske lidelser bør man diskutere med psykiater. Anonymkode: 25167...251 Har dessverre ikke psykiater. Anonymkode: 5b5a1...471 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars nachnoo skrev (5 minutter siden): Jeg synes 3 må være Max. Takk for svar. Går det greit å ta en Imovane å sove på etterpå? Skjønner at det ikke er anbefalt. Anonymkode: 5b5a1...471 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har dessverre ikke psykiater. Anonymkode: 5b5a1...471 Lurt å spørre når man begynner på en medisin. For meg er faktisk ett glass vin i ny og ne en viktig kos, er det beste jeg kan få faktisk. Går på medisiner som ikke man bør drikke på, men fått OK fra behandler. Litium er en av de jeg har drukket vin på. Drikker meg aldri full. Anonymkode: 25167...251 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Går det greit å ta en Imovane å sove på etterpå? Skjønner at det ikke er anbefalt. Anonymkode: 5b5a1...471 Det gjør man jo ikke. Man tar ikke røde trekantmedisiner når man drikker alkohol. Anonymkode: 25167...251 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det gjør man jo ikke. Man tar ikke røde trekantmedisiner når man drikker alkohol. Anonymkode: 25167...251 Det hat jeg gjort flere ganger. Vodka og rivotril. Om det var lurt er en annen sak. Potensielt dødelig. Har sluttet med det nå. Får ikke lov til å drikke alkohol lengre. Anonymkode: dc095...c97 0 Siter
nachnoo Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for svar. Går det greit å ta en Imovane å sove på etterpå? Skjønner at det ikke er anbefalt. Anonymkode: 5b5a1...471 Jeg ville ikke gjort det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det hat jeg gjort flere ganger. Vodka og rivotril. Om det var lurt er en annen sak. Potensielt dødelig. Har sluttet med det nå. Får ikke lov til å drikke alkohol lengre. Anonymkode: dc095...c97 Nå er det nok mange som har gjort det med varierende hell. Er en meget uheldig kombinasjon. Får man medisiner med rød trekant så bør man bruke de med omhu. Er faktisk en tillittsak mellom lege og seg at du får det. Legen tror du ikke misbruker. Anonymkode: 25167...251 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars nachnoo skrev (1 time siden): Jeg ville ikke gjort det. Ok. Takk for tilbakemelding. Ikke med Alimemazin heller? Anonymkode: 5b5a1...471 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars nachnoo skrev (2 timer siden): Jeg synes 3 må være Max. Hva kan egentlig skje ved større inntak? Anonymkode: 5b5a1...471 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars nachnoo skrev (1 time siden): Jeg ville ikke gjort det. Er det bedre å la være å ta medisiner dagen en skal drikke alkohol? Det dreier seg om Abilify og Litium (pluss Alimemazin eller Imovane). Anonymkode: 5b5a1...471 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det bedre å la være å ta medisiner dagen en skal drikke alkohol? Det dreier seg om Abilify og Litium (pluss Alimemazin eller Imovane). Anonymkode: 5b5a1...471 Så klart er det ikke bedre å ikke ta medisiner som man skal ha en jevn konsentrasjon I blodet av når man drikker. Man trenger ikke en jevn konsentrasjon av imovane eller alimemazin. Anonymkode: 25167...251 0 Siter
Sokk Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars Jeg skal drikke i dag (skal på middag ute) og jeg kommer til å ta litium som vanlig i kveld. Om noe, synes jeg at jeg merker mindre effekt av alkohol etter at jeg begynte på litium. Jeg tar også quetiapin for søvn som vanlig, fordi alkohol pleier å gjøre meg våken. Jeg synes det er ubehagelig med høy promille, så jeg drikker ikke så mye eller fort. Dette har jeg ikke diskutert med lege, så dette er ren personlig erfaring. Det har gått helt fint for meg, jeg har ikke merket noen ulemper. Men det er viktig å ikke bli dehydrert, både med tanke på litium og dagen derpå. Jeg drakk meg dritings en gang og tok quetiapin og da fikk jeg skikkelig blackout og spydde ned et hotellrom. Anbefales overhodet ikke. Anbefaler moderasjon med alkohol. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kommer det til å gå bra? Anonymkode: 5b5a1...471 Det er vel ulikt fra person til person og hvordan sykdommen er, hvilken fase. Min psykiater sa bare til meg at hvis jeg drakk meg dritings skulle jeg redusere dosen akkurat da. Anonymkode: a5633...eea 0 Siter
nachnoo Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Takk for tilbakemelding. Ikke med Alimemazin heller? Anonymkode: 5b5a1...471 Ikke det heller 😀 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars Sokk skrev (12 minutter siden): Jeg skal drikke i dag (skal på middag ute) og jeg kommer til å ta litium som vanlig i kveld. Om noe, synes jeg at jeg merker mindre effekt av alkohol etter at jeg begynte på litium. Jeg tar også quetiapin for søvn som vanlig, fordi alkohol pleier å gjøre meg våken. Jeg synes det er ubehagelig med høy promille, så jeg drikker ikke så mye eller fort. Dette har jeg ikke diskutert med lege, så dette er ren personlig erfaring. Det har gått helt fint for meg, jeg har ikke merket noen ulemper. Men det er viktig å ikke bli dehydrert, både med tanke på litium og dagen derpå. Jeg drakk meg dritings en gang og tok quetiapin og da fikk jeg skikkelig blackout og spydde ned et hotellrom. Anbefales overhodet ikke. Anbefaler moderasjon med alkohol. Takk for svar. Anonymkode: 5b5a1...471 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.