Gå til innhold

Kan jeg drikke 3-5 enheter alkohol samtidig som jeg bruker Litium?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer det til å gå bra?

Anonymkode: 5b5a1...471

Glitter
Skrevet

Har gått bra for meg i hvertfall. Men folk reagerer jo ulikt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja 

Anonymkode: bc0f0...454

AnonymBruker
Skrevet

Hvorvidt man bør drikke eller ikke når man har psykiske lidelser bør man diskutere med psykiater. 

Anonymkode: 25167...251

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorvidt man bør drikke eller ikke når man har psykiske lidelser bør man diskutere med psykiater. 

Har dessverre ikke psykiater.

nachnoo
Skrevet

Jeg synes 3 må være Max. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Jeg synes 3 må være Max. 

Takk for svar. Går det greit å ta en Imovane å sove på etterpå? Skjønner at det ikke er anbefalt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har dessverre ikke psykiater.

Lurt å spørre når man begynner på en medisin.

For meg er faktisk ett glass vin i ny og ne en viktig kos, er det beste jeg kan få faktisk. Går på medisiner som ikke man bør drikke på, men fått OK fra behandler.

Litium er en av de jeg har drukket vin på. 

Drikker meg aldri full.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Går det greit å ta en Imovane å sove på etterpå? Skjønner at det ikke er anbefalt. 

Det gjør man jo ikke. Man tar ikke røde trekantmedisiner når man drikker alkohol.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det gjør man jo ikke. Man tar ikke røde trekantmedisiner når man drikker alkohol.

Det hat jeg gjort flere ganger. Vodka og rivotril. Om det var lurt er en annen sak. Potensielt dødelig. Har sluttet med det nå. Får ikke lov til å drikke alkohol lengre.

Anonymkode: dc095...c97

nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg ville ikke gjort det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det hat jeg gjort flere ganger. Vodka og rivotril. Om det var lurt er en annen sak. Potensielt dødelig. Har sluttet med det nå. Får ikke lov til å drikke alkohol lengre.

Anonymkode: dc095...c97

Nå er det nok mange som har gjort det med varierende hell. Er en meget uheldig kombinasjon. 

Får man medisiner med rød trekant så bør man bruke de med omhu. 

Er faktisk en tillittsak mellom lege og seg at du får det. Legen tror du ikke misbruker.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Ok. Takk for tilbakemelding. Ikke med Alimemazin heller?

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Jeg synes 3 må være Max. 

Hva kan egentlig skje ved større inntak?

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Er det bedre å la være å ta medisiner dagen en skal drikke alkohol? Det dreier seg om Abilify og Litium (pluss Alimemazin eller Imovane).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det bedre å la være å ta medisiner dagen en skal drikke alkohol? Det dreier seg om Abilify og Litium (pluss Alimemazin eller Imovane).

Så klart er det ikke bedre å ikke ta medisiner som man skal ha en jevn konsentrasjon I blodet av når man drikker.

Man trenger ikke en jevn konsentrasjon av imovane eller alimemazin.

Skrevet

Jeg skal drikke i dag (skal på middag ute) og jeg kommer til å ta litium som vanlig i kveld. Om noe, synes jeg at jeg merker mindre effekt av alkohol etter at jeg begynte på litium. Jeg tar også quetiapin for søvn som vanlig, fordi alkohol pleier å gjøre meg våken. Jeg synes det er ubehagelig med høy promille, så jeg drikker ikke så mye eller fort.

Dette har jeg ikke diskutert med lege, så dette er ren personlig erfaring. Det har gått helt fint for meg, jeg har ikke merket noen ulemper. Men det er viktig å ikke bli dehydrert, både med tanke på litium og dagen derpå.

Jeg drakk meg dritings en gang og tok quetiapin og da fikk jeg skikkelig blackout og spydde ned et hotellrom. Anbefales overhodet ikke.

Anbefaler moderasjon med alkohol. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kommer det til å gå bra?

Det er vel ulikt fra person til person og hvordan sykdommen er, hvilken fase. Min psykiater sa bare til meg at hvis jeg drakk meg dritings skulle jeg redusere dosen akkurat da.

Anonymkode: a5633...eea

nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Takk for tilbakemelding. Ikke med Alimemazin heller?

Ikke det heller 😀

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (12 minutter siden):

Jeg skal drikke i dag (skal på middag ute) og jeg kommer til å ta litium som vanlig i kveld. Om noe, synes jeg at jeg merker mindre effekt av alkohol etter at jeg begynte på litium. Jeg tar også quetiapin for søvn som vanlig, fordi alkohol pleier å gjøre meg våken. Jeg synes det er ubehagelig med høy promille, så jeg drikker ikke så mye eller fort.

Dette har jeg ikke diskutert med lege, så dette er ren personlig erfaring. Det har gått helt fint for meg, jeg har ikke merket noen ulemper. Men det er viktig å ikke bli dehydrert, både med tanke på litium og dagen derpå.

Jeg drakk meg dritings en gang og tok quetiapin og da fikk jeg skikkelig blackout og spydde ned et hotellrom. Anbefales overhodet ikke.

Anbefaler moderasjon med alkohol. 

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...