Gå til innhold

Kan jeg drikke 3-5 enheter alkohol samtidig som jeg bruker Litium?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorvidt man bør drikke eller ikke når man har psykiske lidelser bør man diskutere med psykiater. 

Anonymkode: 25167...251

Har dessverre ikke psykiater.

Anonymkode: 5b5a1...471

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har dessverre ikke psykiater.

Lurt å spørre når man begynner på en medisin.

For meg er faktisk ett glass vin i ny og ne en viktig kos, er det beste jeg kan få faktisk. Går på medisiner som ikke man bør drikke på, men fått OK fra behandler.

Litium er en av de jeg har drukket vin på. 

Drikker meg aldri full.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Går det greit å ta en Imovane å sove på etterpå? Skjønner at det ikke er anbefalt. 

Det gjør man jo ikke. Man tar ikke røde trekantmedisiner når man drikker alkohol.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det gjør man jo ikke. Man tar ikke røde trekantmedisiner når man drikker alkohol.

Det hat jeg gjort flere ganger. Vodka og rivotril. Om det var lurt er en annen sak. Potensielt dødelig. Har sluttet med det nå. Får ikke lov til å drikke alkohol lengre.

Anonymkode: dc095...c97

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det hat jeg gjort flere ganger. Vodka og rivotril. Om det var lurt er en annen sak. Potensielt dødelig. Har sluttet med det nå. Får ikke lov til å drikke alkohol lengre.

Anonymkode: dc095...c97

Nå er det nok mange som har gjort det med varierende hell. Er en meget uheldig kombinasjon. 

Får man medisiner med rød trekant så bør man bruke de med omhu. 

Er faktisk en tillittsak mellom lege og seg at du får det. Legen tror du ikke misbruker.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...