Gå til innhold

Bilkjøring etter engangsdose vival

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ta 10 mg vival i forbindelse med et inngrep.  Inntak rundt klokka 14.  På hvilket tidspunkt er det helt trygt å kjøre bil etterpå?  Jeg har BMI 21 og er ikke vant til beroligende midler (men tåler sterke smertestillende fint).

Anonymkode: eb48f...a71

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490547-bilkj%C3%B8ring-etter-engangsdose-vival/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En skal vente i minst 8 timer. Det er det som gis beskjed om hvis en spør lege eller apotek. Om en må vente lenger fordi en har tatt 2 tabletter, vet jeg ikke. En skal uansett ikke kjøre hvis en ikke føler seg helt skikket til det. Det gjelder også hvis en ikke har tatt noen tabletter, men bare føler seg dårlig. 

AnonymBruker

Hvis du ikke er vant med det og aldri har tatt det før burde du ikke kjøre i det hele tatt. Det står at man skal ikke kjøre bil før man vet hvordan medikamentene fungerer på deg. Så dvs ta taxi eller buss. 

Vival har veldig lang halveringstid og kan være i blod i 1 uke så blir du tatt kan de mene du har kjørt påvirket. 

Anonymkode: 75961...277

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg husker at jeg kjørte på 10 mg valium, da det var lov å kjøre med benzo. Gikk bra å kjøre for min del, men kjører ikke nå når jeg har tatt valium. 

Anonymkode: 45208...5d7

Det er lov å kjøre på benzo når man er tilvent. 

Anonymkode: a9018...087

AnonymBruker
nachnoo skrev (20 minutter siden):

Ja, men kun små doser. 

30mg pr dag av sobril. De andre har jeg ikke sjekket ut, da jeg aldri har brukt de i over 1 uke.

Slikt må man jo sjekke selv når man får medisiner av legen. Også de uten rød trekant finnes dwt medisiner som gir kjøreforbud.

Anonymkode: a9018...087

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...