AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden For ett år siden ble jeg utsatt for overgrep. Har blitt utsatt for overgrep overgrep to ganger av samme mann. Men første gangen visste jeg ikke at det var overgrep selvom jeg prøvde å stoppe det selv med kodeord (trafikklys). Men tenkte det var dårlig kommunikasjon fra min side fordi det var det han sa. Så jeg var tydeligere 2. gangen, men det hjalp ikke, så kom det vold inn i bilde som jeg ikke hadde samtykket til og han brøyt avtaler vi på forhånd hadde laget. Igjen ignorerte han stopp og andre kodeord vi hadde, tok kvelertak uten at han kunne se meg da han gjorde det bakfra, slo meg i ansiktet osv. Alt dette hadde vi ikke avtalt og jeg prøvde å stoppe det uten lykke. Jeg besøkte nok senteret fordi jeg ble oppfordret av det da jeg fortalte flere detaljer til en jeg stoler på og som jobber med mennesker i krise. Jeg slet veldig i ettertid, og var veldig usikker på alt sammen da jeg følte det var min skyld og følte på mye skam. Dette føler jeg på enda. Jeg snakket med psykologen om med, men det virket som om henne syntes det var ubehagelig og rettet hele tiden fokuset over på noe annet, hun var i tidlig 20 åra og nyutdannet, så kanskje ikke så rart. Etter hendelsen så ble jeg veldig opptatt av mat og spiste mye og kjøpte inn mat i hemmelighet og gjemte det. Fyser mye på usunne ting. Nå opplever jeg mye triggere igjen, og kjenner på det samme. Jeg er mer en vanlig opptatt av mat, og fyser hele tiden på noe. Spesielt når jeg våkner om natta. Det er ikke slik at jeg trener mer eller noe fordi jeg skammer meg over det, jeg bare fyser mer på mat og spiser uten at jeg gjør noe etterpå. Så vil ikke betegne det som spiseforstyrrelse. Men jeg synes det er rart det er et mønster her. Så kan det være en sammenheng mellom traumer og mat? Noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: 7f6b8...b68 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490551-kan-det-v%C3%A6re-en-sammenheng-mellom-mat-og-traumer-etter-overgrep/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden At man spiser bort følelser er da godt dokumentert. Anonymkode: 075d4...68c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490551-kan-det-v%C3%A6re-en-sammenheng-mellom-mat-og-traumer-etter-overgrep/#findComment-4359159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.