Gå til innhold

Seks taxisjåfører dømt for overgrep mot kvinnelige passasjerer i Oslo. Ingen av dem er født i Norge. Rasistisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

50% 50% skyld og ansvar vil jeg si. Jentene bør lære seg visse ting og det bør mannfolk også. 

I slike tilfeller er det kun menn som må lære noe. Som kvinne har jeg full rett til å ikle meg hva jeg vil, drikke så mye jeg vil, ja skulle kunne gått hjem gjennom parken helt uten fare.

Når flere tenker som deg blir fokuset feil. Vi må lære menn at kvinner ikke er ett kjøttstykker.

Anonymkode: 4322a...dc4

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kvinner er nødt til å bestille en "H.C. Andersen vogn" for å være trygge. Trist det har blitt slik.

Anonymkode: 2783b...941

Jeg vet ikke om det er slik nå, men tidligere var det jo en dårlig skjult hemmelighet at om man ringte etter taxi og bestilte "kvinnelig sjåfør" så betød det egentlig en etisk norsk sjåfør.

psykedeliker
Trinity80 skrev (2 timer siden):

Om man ikke er ivaretakende ovenfor seg selv så får man jo problemer igjen og igjen. 

Det er helt annen diskusjon. I et liberalt demokrati er det lov og rett som gjelder, og da skal folk kunne leve sine liv ut fra dét premisset.

AnonymBruker
4 hours ago, Trinity80 said:

Du VELGER å gå inn i en lydtett metallboks med en ukjent mann sent en kveld. DITT valg.

Du mener altså at kvinner ikke kan ta drosje hjem sent en kveld. Litt spesielt.

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du mener altså at kvinner ikke kan ta drosje hjem sent en kveld. Litt spesielt.

Det er enda mer spesielt at du tenker så enkelt. 

Annonse

psykedeliker skrev (40 minutter siden):

Det er helt annen diskusjon. I et liberalt demokrati er det lov og rett som gjelder, og da skal folk kunne leve sine liv ut fra dét premisset.

Det er oftere at lovverket frikjenner for voldtekt en dømmer. Grunnene kan faktisk være noe av det jeg mener. Nå denne uken ble flere taxisjåfører frikjent fordi domstolen tvilte på om det var oppfatninger eller faktiske forhold som tilsa at det var seksuell trakassering eller voldtekt. Eksempel på at dette er praksis, når det tydelig er snakk om voldtekt men utøver frikjennes:

IMG_0834.thumb.png.ea100705b5f5e045b28b6bff71334a82.png

AnonymBruker
11 minutes ago, Trinity80 said:

Jeg bare gjengir hva du sa. Kvinner er selv skyld i voldtekt/overgrep hvis de tar drosje hjem om kvelden.

AnonymBruker
Trinity80 skrev (18 minutter siden):

Så enkelt? At menn klarer å se ei kvinne uten å voldta? 

Er vel en selvfølgelig tanke.

Anonymkode: 4322a...dc4

psykedeliker
Trinity80 skrev (6 timer siden):

Det er oftere at lovverket frikjenner for voldtekt en dømmer. Grunnene kan faktisk være noe av det jeg mener. Nå denne uken ble flere taxisjåfører frikjent fordi domstolen tvilte på om det var oppfatninger eller faktiske forhold som tilsa at det var seksuell trakassering eller voldtekt.

At tvilen skal komme tiltalte til gode er et grunnleggende rettsprinsipp i Norge. Det betyr ikke at du kan tillegge offeret verken skyld eller ansvar, slik du argumenterer for. Eller mente du noe annet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...