Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Alfonsoen
Skrevet

Okei, hør meg ut!! Betaler gjerne bot om jeg har gjort feil. Men dette er noe annet;

Jeg betalte for parkering fra kl. 18.05 til 20.07. Betalte 130kr. Man betaler for hver nye halvtime, så jeg hadde egentlig betalt for tiden frem til kl. 20.35, men i appen snurret jeg bare tidshjulet frem til 20.07. Tenkte det hadde null å si. Klokken 20.14 kom det bot på bilen. Spørsmålet er: kan jeg få bot når jeg har betalt for 2,5timer, bilen er korrekt registrert og på korrekt område, men det er kun tidshjulet som var feil? Bør ikke tiden automatisk gjelde til makstiden man har betalt for?

Fortsetter under...

psykedeliker
Skrevet

Dette skal fremgå av parkeringsselskapets brukerbetingelser.

AnonymBruker
Skrevet

De vet å sko seg. Du får prøve å klage, tviler på du kommer noen vei. De er frekke som flatlusa sa min salige morfar.

Anonymkode: 18300...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Parkeringen gjelder den tiden du snurrer hjulet.

Så boten er din

Anonymkode: 3d601...6aa

Alfonsoen
Skrevet

Men parkeringen bør jo gjelde for tiden jeg betaler for. Jeg betalte for opptil 2,5 timer, og bør jo få den tiden automatisk. Ikke at man skal snurre på hjulet selv. Da kan jo folk betale helt likt, men få helt ulik parkeringstid.

Betaler bøtene mine, men følte dette var svært urimelig.

UtakknemligDiva
Skrevet

Hva er dette for slags idiotmåte å gjøre ting på nå da? Så mye er laget for å skape misforståelser. Virker nesten som det er hensikt slik at folk skal gjøre feil. 
Hva skjer med de 2,5 t du betalte for ts? Dersom du måtte snurre hjulet? 

Annonse

nachnoo
Skrevet

Du må selvsagt snurre hjulet slik at det dekker tiden du står parkert.

Snurr heller alt for lenge og avbryt parkering når du henter bilen. Da er du sikret og betaler heller ikke for mye.

UtakknemligDiva
Skrevet
  nachnoo skrev (På 6.3.2025 den 7.14):

Du må selvsagt snurre hjulet slik at det dekker tiden du står parkert.

Snurr heller alt for lenge og avbryt parkering når du henter bilen. Da er du sikret og betaler heller ikke for mye.

Ekspander  

Da blir løsningen bedre

Lillemus
Skrevet
  Alfonsoen skrev (På 5.3.2025 den 20.58):

Okei, hør meg ut!! Betaler gjerne bot om jeg har gjort feil. Men dette er noe annet;

Jeg betalte for parkering fra kl. 18.05 til 20.07. Betalte 130kr. Man betaler for hver nye halvtime, så jeg hadde egentlig betalt for tiden frem til kl. 20.35, men i appen snurret jeg bare tidshjulet frem til 20.07. Tenkte det hadde null å si. Klokken 20.14 kom det bot på bilen. Spørsmålet er: kan jeg få bot når jeg har betalt for 2,5timer, bilen er korrekt registrert og på korrekt område, men det er kun tidshjulet som var feil? Bør ikke tiden automatisk gjelde til makstiden man har betalt for?

Ekspander  

Du har tydeligvis sagt at du skal parkere til 20:07, men sto der fremdeles etter det, da er det vel innlysende at bota kommer? Hvorfor satte du ikke tidspunktet til den tiden du hadde betalt for?

psykedeliker
Skrevet
  Alfonsoen skrev (På 6.3.2025 den 6.32):

Betaler bøtene mine, men følte dette var svært urimelig.

Ekspander  

Hva du føler er ikke relevant, det relevante er brukerbetingelsene, som du selv er pliktig til å sette deg inn i. Kan det være så vanskelig?

AnonymBruker
Skrevet
  psykedeliker skrev (På 6.3.2025 den 15.28):

Hva du føler er ikke relevant, det relevante er brukerbetingelsene, som du selv er pliktig til å sette deg inn i. Kan det være så vanskelig?

Ekspander  

Er visst ikke den smarteste som ikke forstår dette.

Anonymkode: 48b2c...a92

Skrevet

Ikke gjør det du, men det skulle vært interessant å prøve en slik sak for rettsapparatet. 

Man vil kunne argumentere for at hvis man har blitt taksert for en halv time, så har man krav på å kunne parkere en halv time. Liker ikke parkeringsselskapene dette, så får de gå tilbake til taksering pr minutt. 

Parkeringsselskapene er en ekstremt grådig og uetisk bransje. 

nachnoo
Skrevet

Det prinsipielle er en ting. For meg er det praktiske viktigst. Snurrer til langt over den tid jeg forventer å bruke. Så trykker jeg "Stopp parkering" når jeg kommer til bilen.

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

For min del forstår jeg ikke appen kan misforstås, lett som en plett. Fult mulig å sette på en varsler også, slik man får beskjed når parkeringen utløper og man kan da rulle hjulet enda mer.

Man  etablerer ikke for mer enn man bruker uansett. Bare å trykke avslutt.

Dog, swt som irriterer meg er dwt påslaget i pris man får ved å bruke app.

Anonymkode: 3d601...6aa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...