Gå til innhold

Dere som tror på Gud, hvorfor tillater Gud at det så mye lidelse i verden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid lurt på dette spørsmålet og håper noen av dere som tror på Gud kan gi meg et godt svar. Hvis Gud er allmektig, god og kjærlig, hvorfor finnes det så mye lidelse i verden?

Krig, sult, sykdom, naturkatastrofer – hvorfor griper ikke Gud inn? Jeg forstår at fri vilje kan forklare noe av det onde mennesker gjør mot hverandre, men hva med alt det som ikke er menneskeskapt, som jordskjelv og kreft?

Hvordan forener dere troen på en god Gud med all smerten i verden?

Anonymkode: c8b33...1ba

Fortsetter under...

AnonymBruker

Menneskene valgte å leve uten Gud, og det gjør menneskene, så da må en ta konsekvensene ut av det. Jorden ble forbannet ved syndefaldet. Så er menneskenes skyld all lidelse og elendighet, og ikke Gud sin skyld. Nå tror få på Gud så dem vil ikke tro på det engang. 

Anonymkode: 1e4d3...398

psykedeliker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Menneskene valgte å leve uten Gud, og det gjør menneskene, så da må en ta konsekvensene ut av det.

Naturkatastrofer rammer også de troende, hvordan forklarer du det?

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Krig, sult, sykdom, naturkatastrofer – hvorfor griper ikke Gud inn? Jeg forstår at fri vilje kan forklare noe av det onde mennesker gjør mot hverandre, men hva med alt det som ikke er menneskeskapt, som jordskjelv og kreft?

Hvordan forener dere troen på en god Gud med all smerten i verden?

Nå tror ikke jeg på gud, men om man leser bibelen blir det raskt åpenbart at kristendommen er en sado-masochistisk kult som forherliger lidelse. Ingen lidelse, ingen kristendom. 

Endret av Drømmeautomat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...