Gå til innhold

Ærlig om overskredet dosering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Å være ærlig på at man tar for mye medisin, inni en beskrivelse av hvordan set går. Hvordan blir det oppfatta av legen? Blir det som at man vil ha oppmerksomhet eller vil bli lagt inn? Jeg vil ikke bli lagt og er samtykkekompetent så ddt kommerikketil å skje,  men vil jo at legen får best mulig bilde av hvordan ting er, for å ha best mulig grunnlag for å vite hva han evt kan gjøre for å hjelpe, hvis det er noe. 

Anonymkode: 4bc43...d47

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490699-%C3%A6rlig-om-overskredet-dosering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er når du er ærlig at du kan få riktig hjelp. For at legen ikke skal misforstå hensikten/årsaken til hvorfor du har gjort det, er det like viktig at du er ærlig og forteller ham om hvorfor. Det er en helt rasjonell årsak til at du har gjort som du har gjort. Legen forstår det om du gir hele sannheten.

Lykke til.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (23 minutter siden):

Det er når du er ærlig at du kan få riktig hjelp. For at legen ikke skal misforstå hensikten/årsaken til hvorfor du har gjort det, er det like viktig at du er ærlig og forteller ham om hvorfor. Det er en helt rasjonell årsak til at du har gjort som du har gjort. Legen forstår det om du gir hele sannheten.

Lykke til.

Takk for forståelse, men så veldig rasjonelt er det vel ikke, men vet ikke hvordan ellers komme gjennom dagene. 

Takk. Godt at det er hverdag i morgen, da får jeg kanskje kontakt med noen. Tror ikke jeg har vært dårligere før bortsett fra at jeg ikke har noen suicidaltanker nå. Hvis jeg hadde måtte være våken hele dagen hadde jeg sikkert hatt det.

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (12 minutter siden):

Det er forskjell på å øke b preparater og ap. Det siste får du nok forståelse på, mens b preparater kan utløse sanksjoner vil jeg tro. Jeg vet ikke, kommer an på lege og dose.

Hvis det er den personen som tok seroquel hver gang personen våknet så bør det reageres på. Personen trenger mye hjelp nå.

Anonymkode: 4c226...23f

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for forståelse, men så veldig rasjonelt er det vel ikke, men vet ikke hvordan ellers komme gjennom dagene.

Om en klarer å se det i sammenheng med hvordan du har det og hva du tenker/føler, kan det bli mer forståelig for legen din. Det gjør vondt å være åpen om hele sannheten, men er eneste/beste løsning om vi vil ha hjelp. Og ikke bare brannslukning.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror ikke jeg har vært dårligere før bortsett fra at jeg ikke har noen suicidaltanker nå. Hvis jeg hadde måtte være våken hele dagen hadde jeg sikkert hatt det.

Jeg håper du kan be om en time hos legen din. Bedre å ta tak i det nå, enn at det blir enda verre. Du fortjener hjelp, vet du.

Mange legekontor har mulighet til å gi akutt legetime dersom man kontakter de pr. telefon helt på starten av dagen. Går det an? Eller at du skriver en e-konsultasjon til legen din?

Om det oppleves for krevende å ta kontakt med legen selv nå, kan du høre om noen kan gjøre det på vegne av deg. Det er ikke å gjøre/oppføre seg dumt - det er å ta ansvar for deg selv.

Heier på deg! :) 

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Om en klarer å se det i sammenheng med hvordan du har det og hva du tenker/føler, kan det bli mer forståelig for legen din. Det gjør vondt å være åpen om hele sannheten, men er eneste/beste løsning om vi vil ha hjelp. Og ikke bare brannslukning.

Jeg håper du kan be om en time hos legen din. Bedre å ta tak i det nå, enn at det blir enda verre. Du fortjener hjelp, vet du.

Mange legekontor har mulighet til å gi akutt legetime dersom man kontakter de pr. telefon helt på starten av dagen. Går det an? Eller at du skriver en e-konsultasjon til legen din?

Om det oppleves for krevende å ta kontakt med legen selv nå, kan du høre om noen kan gjøre det på vegne av deg. Det er ikke å gjøre/oppføre seg dumt - det er å ta ansvar for deg selv.

Heier på deg! :) 

Ja, du har svart på noen andre innlegg jeg har skrevet, og jeg skal bruke e-konsultasjon.  Jeg må kanskje ringe for å få sykemelding. Det er vanskelig,  men leder vil vel ha en sykemelding på forhånd hvis jeg ikke kommer på jobb. Eller så må jeg møte selv om jeg ikke klarer å jobbe. Det ville gå uyover flere. Kan gå noen dager før legen tar e-konsultasjoner selv om han pleier være rask. 

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (7 timer siden):

Lykke til.

Tenker du det var jeg som tok litt mer Sobril pga vanskelig livssituasjon? Det var det ikke. Jeg har tatt quetiapin.  Får for såvidt styre dosen selv, men tatt til feile og flere tidspunkt blir riktigere egentlig og jeg vet ikke hvorfor jeg ikke skrev akkurat det, jeg skriver det til legen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...