Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody
Skrevet

Ville de i Afghanistan og Pakistan invitert oss til en påskemiddag eller julemiddag i rådhuset deres?

AnonymBruker
Skrevet

Som om ikke Oslo kommune har andre ting å bruke penger på.

Anonymkode: eb955...0c2

Worriesome Plenty 2
Skrevet
  Everybody skrev (På 10.3.2025 den 19.21):

Ville de i Afghanistan og Pakistan invitert oss til en påskemiddag eller julemiddag i rådhuset deres?

Ekspander  

Nei. I Afghanistan hadde vi ikke fått lov å feire jul i eget hus engang. Og i Pakistan hvor det faktisk finnes kristne, kan hvem som helst anklage de for å ha fornærmet Muhammed, hvilket kan gi dødsstraff.

Everybody
Skrevet
  Worriesome Plenty 2 skrev (På 10.3.2025 den 19.46):

Nei. I Afghanistan hadde vi ikke fått lov å feire jul i eget hus engang. Og i Pakistan hvor det faktisk finnes kristne, kan hvem som helst anklage de for å ha fornærmet Muhammed, hvilket kan gi dødsstraff.

Ekspander  

Men er det ikke viktig at alle føler seg velkomne og inkluderte?

Worriesome Plenty 2
Skrevet
  Everybody skrev (På 10.3.2025 den 19.48):

Men er det ikke viktig at alle føler seg velkomne og inkluderte?

Ekspander  

Jo, fortell det til taliban.

Annonse

Skrevet

Dette klarer jeg ikke å bli provosert over. Taliban tillater kanskje ikke julefeiring, men vi kan ha høyere standarder enn det.

Så lenge kommunen markerer jul, så må de også få markere id. Eventuelt får de ble helt fri for religion.

Skrevet
  Grendel skrev (På 11.3.2025 den 9.30):

Dette klarer jeg ikke å bli provosert over. Taliban tillater kanskje ikke julefeiring, men vi kan ha høyere standarder enn det.

Så lenge kommunen markerer jul, så må de også få markere id. Eventuelt får de ble helt fri for religion.

Ekspander  

Likestiller du jul med id?

Hva med andre religiøse feiringer som ikke inkluderes på samme måte? 

AnonymBruker
Skrevet

Eneste som ergrer meg over andres religiøse høytider er at de har krav på fri på lik linje med rødejule dager. Men de har også krav på fri på rødejuledager.

Anonymkode: 248fb...b1f

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at byen pyntes til diverse anledninger som berører en stor del av dens innbyggere. Det gjøres allerede, både til religiøse høytider og annet (som f.eks. pride). Pynten bør være relativt rimelig og tilpasset årstid, slik at det f.eks. kan brukes mer på lys i mørket i desember enn når id faller midt på sommeren. Da kan man finne på noe annet. 

Men jeg synes ikke det er nødvendig å arrangere middager, verken til jul, påske, id eller noe annet, for et tilfeldig utvalg av innbyggerne. Det kan de som feirer den enkelte anledningen, i hovedsak sørge for selv. Så kan de heller få kommunal støtte hvis de klarer å lage et arrangement som er inkluderende og nøkternt. 

Jeg vil også tro at det går an å åpne deler av rådhuset for byens befolkning ved enkelte anledninger, uten å gi dem middag. De kan f.eks. henge seg på de dagene alle museene har fri adgang. 

Jeg synes kommunen kan redusere budsjettet til mat og drikke til politikerne også, det går an å ha jule- og sommeravslutninger uten veldig mange retter og masse alkohol.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...