Gå til innhold

Er xeplion et godt alternativ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
Glitter skrev (2 minutter siden):

Åja. Det er dumt når de blir så standhaftig. 

Ja og da fikk jeg ikke gå der lenger, han sa jeg måtte komme tilbake når jeg ville ta medisin. Jeg kom tilbake da, han var sjefen på døgn og den som la meg inn hver gang. 

stjernestøv skrev (44 minutter siden):

Ja og da fikk jeg ikke gå der lenger, han sa jeg måtte komme tilbake når jeg ville ta medisin. Jeg kom tilbake da, han var sjefen på døgn og den som la meg inn hver gang. 

Det var litt strengt. Han skulle latt deg bytte. Jeg får lov å bytte, bare ikke akkurat nå. 

Annonse

Dessverre er det nok en korrelasjon mellom et antipsykotikums effektivitet og hvor mye vektøkning det gir.

Medisiner som Zyprexa og Leponex er de mest effektive, samtidig verstingene på vektøkning. Dette kommer til dels av at vektøkningen antipsykotika kan gi, i stor grad kommer av antiserotonineffekten hos medisinene. Når du spiser, fører insulinutskillelsen til at tryptofan krysser over til hjernen, omdannes til serotonin og aktiverer noen reseptorer som gjør at du kjenner metthet. Med disse reseptorene blokkert, merker du ikke så lett at du er mett.

Jeg mener at Risperdal/Xeplion balanserer vekt og effekt ganske greit. Medisinene som ikke gir noen form for potensiell vektøkning (Zeldox og Abilify) er dessverre sannsynligvis for milde til å hjelpe en som tidligere har trengt Leponex.

ISW skrev (10 minutter siden):

Dessverre er det nok en korrelasjon mellom et antipsykotikums effektivitet og hvor mye vektøkning det gir.

Medisiner som Zyprexa og Leponex er de mest effektive, samtidig verstingene på vektøkning. Dette kommer til dels av at vektøkningen antipsykotika kan gi, i stor grad kommer av antiserotonineffekten hos medisinene. Når du spiser, fører insulinutskillelsen til at tryptofan krysser over til hjernen, omdannes til serotonin og aktiverer noen reseptorer som gjør at du kjenner metthet. Med disse reseptorene blokkert, merker du ikke så lett at du er mett.

Jeg mener at Risperdal/Xeplion balanserer vekt og effekt ganske greit. Medisinene som ikke gir noen form for potensiell vektøkning (Zeldox og Abilify) er dessverre sannsynligvis for milde til å hjelpe en som tidligere har trengt Leponex.

Ok. Takk. Da går jeg for å prøve Xeplion når den tid kommer at jeg får bytte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...