Gå til innhold

Hva er dine beste tips for vektnedgang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva er dine beste tips for vektnedgang? Jeg skal en god del ned i vekt så derfor jeg spør. Å spise mindre enn man forbrenner er en selvfølge, men lurer på hvilke andre ting dere har gjort? Tar i mot alle tips!

Anonymkode: 81a5b...157

Da tar ikke jeg hensyn til noe særlig, og kommer med ALLE tips jeg har erfart og/eller vet kan funke.

- Havne i situasjoner der du må løpe. Jeg er isåfall ekstremt flink til å ikke gidde å stå og vente på trikken/bussen i 7 min, så jeg går inn på en butikk og ser litt (hvis det er det ved siden av) eller jeg går til neste stopp. Her kan man noen ganger overvurdere egen evne til å komme frem i tide og det ender med å måtte løpe. Evt kan du være surrete hjemme før du skal ut døra. 

ADHD Medisin

Du må selvfølgelig ha diagnosen for å få den lovlig, men opp til deg. Disse pillene ble opprinnelig funnet opp for å være slankepiller og brukes fremdeles som det i USA. Jeg lover deg, det er bare kroppen som vil ha mat da, du synes derimot mat bare blir noe styr. Men du må avslutte det du gjør fordi kroppen krever næring. Ikke gå i fella at du bingespiser om kvelden da.

Aktivitet foran passivitet

Gå av trikk/buss et stopp før, hvis det er det du benytter deg av og det ikke er så langt mellom stoppene at du bruker ekstremt lang tid såklart. 
Bruk trapper i stedet for heis. Gå til butikken selv i stedet for å bruke Wolt/Foodora.

Inntak

Drikk bare vann. Det er den beste tørstedrikken. Kaffe om du trenger stimuli. 
Det sies at grønt er det det bør være mest av på tallerknen, og minst saus.

Mine tips som driver med å gå ned i vekt nå:

- Spis nok proteiner til hvert måltid. Det er lite som gir meg mer søtsug og det å ha lyst på "alt" som å være småsulten fordi jeg har spist for lite eller spist en feil sammensetning av mat. 

- Vær mer fysisk aktiv. Trening er selvsagt kjempebra, men det trenger ikke være mer enn å gå en tur. Gjerne også avtale med noen venner om å gå en tur sammen. Jeg har erfart at det å spise "crap" eller for mye før jeg er fysisk aktiv er utrolig ubehagelig, så når jeg har en plan om å gjøre noe - enten det er å gå og trene på treningsstudio eller gå tur med ei venninne - så er jeg mer bevisst både hva og hvor mye jeg spiser.

- Gi deg selv lov til å spise snop. Her er folk forskjellige, men jeg ser for mange som sier "Nå er det nok, nå har jeg spist sjokolade hver dag i et år, nå skal jeg ikke spise mer sjokolade i det hele tatt!" Det funker kanskje for noen, men mange vil sprekke av å gå for hardt ut. Det er mange ganger jeg har unngått å kjøpe noe snacks fordi jeg vet jeg skal unne meg det på fredag.

Annonse

Her brukes wegovy nå. Den gjør at jeg ikke hungrer etter karbo.

Er fortsatt på lav dose.

Den største penn på 24.mg koster 3400ca. Den vil vare i 3 til 4 mnd ved oppstart. 

Så spørs det jo hvilken dose man trenger etterhvert. Så kan koste alt fra 1000 til 3400 i mnd.

Men fjerner man da all unødvendig mat man spiser uten qegovy så gå man jo i pluss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...