Gå til innhold

Kontorstol noen kan anbefale?

Anbefalte innlegg

FjellOgDalar
Skrevet (endret)

Etter lang og tro tjeneste må jeg pensjonere kontorstolen min - en Håg Capisco. Det er ikke den beste stolen jeg har hatt, for jeg orker ikke sitte så lenge i den. Jeg vil heller ha en med høy rygg og sete som kan tiltes, og låses både i fram- og bakoverlent posisjon. Har den armlener, må d enten kunne slås bort så de ikke krasjer i bordet, eller skrus av. Har tenkt på Håg H09 Inspiration med høy rygg. Må sies at budsjettet mitt er begrenset til høyst 5000kr, men ser de kan fås brukt innen den rammen. 

Har testet Ikea Marcus som jeg for så vidt har likt, men hvordan er kvaliteten på Ikea-stoler sammenlignet med slikt som Håg, Kinnarps osv.? Noen å anbefale?

Endret av FjellOgDalar
Skrevet

Jeg ville MYE heller ha kjøpt en pent brukt Håg-stol (eller ev. et annet anerkjent merke) enn en ny IKEA-stol, iallfall hvis den skal brukes mye.

Jeg kan dessverre ikke anbefale deg noen stol basert på de kriteriene du stiller opp, for jeg er veldig fornøyd med at jeg på kontoret sitter og dingler på en Swopper balansestol ;)

image.png.8d875aafca3d0129d1cd47f3cd304fbb.png

Everybody
Skrevet (endret)

En brukt Herman Miller stol. Selv har jeg Herman Miller Cosm high back.

Armlenene er jo bare å justere nedover sånn at de ikke krasjer i skrivebordet. 

Jeg hadde Marcus fra Ikea før, helt grei den, men Herman Miller er mye bedre.

Endret av Everybody
AnonymBruker
Skrevet

Marcus er helt ok. Jeg taklet den ikke lenge, men samboeren har brukt sin i 5 år nå, og han spiller mye og sitter mye ved pc'en. Men pga problemer med rygg gikk jeg faktisk over til en gamingstol. De har bedre støtte for ryggen og nakkestøtte, samt at det er mye mer finjusteringer på den enn det er på de fleste kontorstoler i samme prisklasse. 

Anonymkode: a6dbc...abc

Stikkelsbær
Skrevet

Jeg har hatt min Håg Capisco i mer enn 20 år, og ville aldri byttet den ut. Har byttet trekk på den 2 ganger fordi det var utslitt.

Har du stilt den inn riktig? Jeg har ryggstøet helt nederst, sånn at det trykker litt i korsryggen. Det får meg til å rette meg opp.

Utformingen av setet er jo også sånn at en sitter med beina riktig, og ikke fristes til å korslegge dem hele tida.

FjellOgDalar
Skrevet
Stikkelsbær skrev (10 timer siden):

Jeg har hatt min Håg Capisco i mer enn 20 år, og ville aldri byttet den ut. Har byttet trekk på den 2 ganger fordi det var utslitt.

Har du stilt den inn riktig? Jeg har ryggstøet helt nederst, sånn at det trykker litt i korsryggen. Det får meg til å rette meg opp.

Utformingen av setet er jo også sånn at en sitter med beina riktig, og ikke fristes til å korslegge dem hele tida.

Det er en god stol til jobbing, men funker ikke så bra om jeg bare skal se film f.eks. Ikke så lenge siden jeg sjekket innstillingene. Om jeg sitter for lenge på dem får jeg vondt rompa. 

Jeg har og vurdert et par modeller fra Savo, Maxicon https://secundo.no/products/savo-maxikon-kontorstol-9931776065810?gad_source=1&gbraid=0AAAAA-wMekuifzjbGpY3R6EoMl-jM14bV&gclid=Cj0KCQjwhMq-BhCFARIsAGvo0Kez_OiZHUWYatt1_-Z1svClTOwhW1mXs9wJpWPhyyRgpUvnI-1Yvq8aAhlpEALw_wcB

og S3 https://secundo.no/products/savo-s3-kontorstol-9835306778898?gad_source=1&gbraid=0AAAAA-wMekuifzjbGpY3R6EoMl-jM14bV&gclid=Cj0KCQjwhMq-BhCFARIsAGvo0Kc1nco1CgawcA8RK9UYv85kyka-WEhkR1UB6E6Ue5JJQTYotTYci2EaAsLiEALw_wcB

Hva skiller egentlig en gamingstol fra en kontorstol mtp justeringsmuligheter?

AnonymBruker
Skrevet
FjellOgDalar skrev (11 timer siden):

Nå har jeg kun hatt kontorstol fra Ikea og et annet merke på jobb som jeg ikke vet hva er. Men jeg syntes gamingstolen min er mer behagelig å sitte i, den har bedre armlener, og mer støtte på sidene enn hva de fleste kontorstoler har. Litt som å sitte i ett vanlig bilsete vs sportseter, man er mye mer støttet opp og sitter bedre. Samt at gamingstoler ofte er ment til å lenes bakover og dermed kompenserer mer for det enn de fleste kontorstoler. Jeg kan lene meg bakover i kontorstolen min, men det skal ikke veldig langt før den blir vinglete og nesten faller bakover, mens gamingstolen min kan jeg legge meg helt ned i om jeg vil. 

Jeg ser min er ute av produksjon, men denne er ca lik. https://www.elkjop.no/product/gaming/gamingstol-og-gamingpult/gamingstol/arozzi-torretta-supersoft-gamingstol-sort/729563

Anonymkode: a6dbc...abc

Stikkelsbær
Skrevet
FjellOgDalar skrev (13 timer siden):

Det er en god stol til jobbing, men funker ikke så bra om jeg bare skal se film f.eks. Ikke så lenge siden jeg sjekket innstillingene. Om jeg sitter for lenge på dem får jeg vondt rompa. 

Jeg har og vurdert et par modeller fra Savo, Maxicon https://secundo.no/products/savo-maxikon-kontorstol-9931776065810?gad_source=1&gbraid=0AAAAA-wMekuifzjbGpY3R6EoMl-jM14bV&gclid=Cj0KCQjwhMq-BhCFARIsAGvo0Kez_OiZHUWYatt1_-Z1svClTOwhW1mXs9wJpWPhyyRgpUvnI-1Yvq8aAhlpEALw_wcB

og S3 https://secundo.no/products/savo-s3-kontorstol-9835306778898?gad_source=1&gbraid=0AAAAA-wMekuifzjbGpY3R6EoMl-jM14bV&gclid=Cj0KCQjwhMq-BhCFARIsAGvo0Kc1nco1CgawcA8RK9UYv85kyka-WEhkR1UB6E6Ue5JJQTYotTYci2EaAsLiEALw_wcB

Hei igjen. Ser at de som ser film og har sånne oppgaver her på jobben, bruker en gamingstol som heter Lincoln. Kjøpes hos AJ Produkter.

Skrevet
FjellOgDalar skrev (På 12.3.2025 den 9.58):

Har tenkt på Håg H09 Inspiration med høy rygg

Jeg tror det er den jeg har. Jeg er i alle fall godt fornøyd med den.

Everybody
Skrevet

Hvilken stol ble det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...