Gå til innhold

Hva skal du kjøpe inn til påske av mat og godteri?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi pleier å ha en lammekjøtt-basert middag den siste påskehelgen.

Noen i husstanden er glade i marsipan, så det blir litt av det også til både jul og påske. Jeg fyller et påskeegg til student"barnet" hvis hen vil ha. Selv begrenser jeg meg vanligvis til å smake på noen sånne egg med mandel inni. 

Nicklusheletida

Jeg har ikke oversikt enda, men vi har mange munner vi skal mette i påska. Vi tar nok frem handlelista fra i fjor, da det stort sett blir det samme. Lammelår på påskeaften i hvert fall og ellers blir det middager som er enkle å lage til mange personer. F.eks en stor gryte med kjøttsuppe. Taco slik at de unge kan lage middagen en dag. Og selvfølgelig mye bålpannemat. Påskegodt. Sjokoladekake skal lages. 

hattifnattus

Av drikke skal jeg nok kjøpe inn noe god vin og litt brus. Tenkte også å bake en Snickerskake etter å ha prøvd det ut ifjor med stor suksess.

Det blir bare meg og  samboeren min siden resten av familien bor på andre siden av landet+ fulle arbeidsdager medlange nattevakter hos min mann, så orker ikke gjøre noe alt for stort ut av det. Jeg lager det jeg har lyst på til middager, og på påskeaften så blir det den klassiske gratinerte påskesteika fra Trines matblogg :) 

Annonse

Blir nok smågodt i et påske-egg. Ellers sørger jeg for å ha en del gjærbakst og grillmat i fryseren, marshmallows og Solo :).

Lam til middag påskeaften - i år blir vi kanskje bare 2 personer, så da blir det lammecarrè + fløtegratinerte poteter og stekte tomater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...