Gå til innhold

NRK: Nær tredobling av kokainbruken i Oslo på fire år. Hvorfor velger enkelte psykisk syke å bli mer syke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker du om det som kommer frem i denne artikkelen på NRK og hva tenker du om de, spesielt de som sliter psykisk, som bruker dette.

For meg er det helt feil måte å skulle "håndtere" psykiske plager på. Jeg unngår rus, selv om jeg har store psykiske plager. Det blir jo ikke bedre av å ruse seg, man ender i værste fall opp med å bli avhengig av rus.

https://www.nrk.no/trondelag/provene-av-avlopsvann-i-oslo_-bergen-og-trondheim-forteller-om-rusbruk-1.17339429

Anonymkode: 13b71...a2a

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kokain er et typisk festdop, ikke et dop som de som er psykisk syke vanligvis bruker. Kokain er mer de med god utdanning og høye jobber som tar. 

Anonymkode: 88615...850

AnonymBruker

Jeg bor i Oslo og har aldri tatt dop selv, men av de jeg vet om som bruker kokain så er det pappapguttene/jentene på Oslo vest som har masse penger og høye stillinger. 

Anonymkode: 942c5...0f1

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du om det som kommer frem i denne artikkelen på NRK og hva tenker du om de, spesielt de som sliter psykisk, som bruker dette.

For meg er det helt feil måte å skulle "håndtere" psykiske plager på. Jeg unngår rus, selv om jeg har store psykiske plager. Det blir jo ikke bedre av å ruse seg, man ender i værste fall opp med å bli avhengig av rus.

https://www.nrk.no/trondelag/provene-av-avlopsvann-i-oslo_-bergen-og-trondheim-forteller-om-rusbruk-1.17339429

Anonymkode: 13b71...a2a

De som ruser seg har en egen oppfatning om hva de ulike stoffene gjør med kroppen og hvordan de virker. Jeg har hørt rus-avhengige som har en forbløffende innsikt i hvordan ulike rusmidler virker. 

Man skulle nesten tro at de har en utdanning på dette feltet.

Rus avhengige kaller dette for "Selvmedisinering" ,mens de som jobber i hjelpeapparatet heller vi kalle det feilmedisinering.  

Annonse