Gå til innhold

Empatien er forsvunnet ut av samfunnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

57 minutes ago, AnonymBruker said:

Ser det er et innlegg på KG som omhandler dette tema. Jeg er helt enig i at samfunnet vårt har en mangelvare av empati. Det går stortsett i bare Jeg jeg jeg. Hva mener dere her inne på DOL? 

Anonymkode: b810d...6f5

Har jeg ikke merket noe til.

Men ikke forvent flere svar her. På DOL er folk mer interessert i å fortelle om hva de skal ha til middag. Og sånn går no dagan.

Anonymkode: 7659c...944

Det er ikke mitt inntrykk at det har blitt mindre empati i samfunnet.

Noe er imidlertid helt sikkert: iallfall siden jeg begynte å følge med på nyheter og lese aviser på slutten av 70-tallet - har det stadig blitt hevdet at empati, solidaritet, folkeskikk, omtanke etc. etc. har forsvunnet. 

Worriesome Plenty 2

Det er ikke mindre empati nå enn før. Det er ikke mer meg meg meg. Venstresidens har ikke enerett på empati. Jeg skriver der for jeg regner med dette er noe som kommer fra venstreorienterte som klager over høyrevridning.

Worriesome Plenty 2 skrev (51 minutter siden):

Det er ikke mindre empati nå enn før. Det er ikke mer meg meg meg. Venstresidens har ikke enerett på empati. Jeg skriver der for jeg regner med dette er noe som kommer fra venstreorienterte som klager over høyrevridning.

Du tar feil i det. 

E7H7 skrev (1 time siden):

Det er ikke mitt inntrykk at det har blitt mindre empati i samfunnet.

Noe er imidlertid helt sikkert: iallfall siden jeg begynte å følge med på nyheter og lese aviser på slutten av 70-tallet - har det stadig blitt hevdet at empati, solidaritet, folkeskikk, omtanke etc. etc. har forsvunnet. 

Jeg er ung/gammel 34 åring forresten. Merket store forskjellene på nå og for 10 år siden.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...