Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bettine76
Skrevet
18 hours ago, frosken said:

Jeg er enig i at det kan stå respekt av å ikke løpe sin vei akkurat nå, - men dersom oppveksten har vært så ille som påtalemakten hevder, så har jeg vanskelig for å være med på at hun ikke bør kritiseres. 

Helt enig, hvis alt dette stemmer. Jeg synes det er veldig rart at ikke barna har fortalt henne alt som skal ha skjedd. Men hva vet vi, kanskje de fryktet konsekvenser av det også. Men dette får vi vel aldri hundre prosent riktig svar på i noen rettsak. Enten barna eller Gjert lyver jo. 

Skrevet
Bettine76 skrev (1 minutt siden):

Helt enig, hvis alt dette stemmer. Jeg synes det er veldig rart at ikke barna har fortalt henne alt som skal ha skjedd. Men hva vet vi, kanskje de fryktet konsekvenser av det også. Men dette får vi vel aldri hundre prosent riktig svar på i noen rettsak. Enten barna eller Gjert lyver jo. 

En av de eldste brødrene har i en egen podcast fortalt om sine minner. Han sier eksplisitt at moren så på mishandling uten å gripe inn.

Min gjetning er at hun kjenner til de faktiske hendelsene i stor grad, men ikke deler barnas vurdering av dem. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (På 24.3.2025 den 11.22):

I dag starter rettsaken. Det jeg har fundert på er at hvis anklagene om psykisk og fysisk vold stemmer, hvor var mor oppi dette? Har han kanskje kun utøvd vold når hun ikke har vært tilstede eller? 

Blir vel bare spekulasjoner. Men jeg lurer veldig. 

Spesiell sak dette. Tipper sannheten er noe midt mellom 

Anonymkode: 0ce72...fa8

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spesiell sak dette. Tipper sannheten er noe midt mellom 

Anonymkode: 0ce72...fa8

Ja mulig det.

AnonymBruker
Skrevet

Ang Bislett Games-saken (for de som følger rettssaken).

Steinar Hoen poengterer løpenes publikumsappell. Er det noe som ville trekke publikum, så er det jo en duell på 1500 meter mellom Jakob og Narve.

Har selv ingen problemer med å forestille meg urent trav i toppidretten ( med tanke på nylig skihoppskandale, for å nevne noe.)

Anonymkode: ee963...c57

Skrevet

Jeg begynner å tenke at denne saken er en helt vanvittig ressursbruk i retten. Skjønner ikke helt poenget med å høre alle sønnene, alle konene, ørten personer av ymse karakter - som ikke ser ut til å si så mye annet enn det som allerede er sagt. 

Nicklusheletida
Skrevet
frosken skrev (2 timer siden):

Jeg begynner å tenke at denne saken er en helt vanvittig ressursbruk i retten. Skjønner ikke helt poenget med å høre alle sønnene, alle konene, ørten personer av ymse karakter - som ikke ser ut til å si så mye annet enn det som allerede er sagt. 

Denne saken er bare så trist og tragisk. Gjert tror jeg burde hatt hjelp i psykiatrien. Han er jo helt nevrotisk som ungene også sier. Jeg får vondt av ungene. Spesielt Jacob og den eneste datteren. 

Det tristeste akkurat nå er at Gjert ikke legger seg mer flat , lytter og prøver å forstå. Han sier at han håper at alt blir bra i fremtiden, men da kan han ikke sitte der å riste på hodet og nekte for alt. 

Han skylder ungene at han tar de på alvor og han skylder kona si det. Han beskriver kona si som ei fantastisk mor, men da må han prøve å reparere slik at hun kan få ha kontakt med barna og barnebarna sine  i steden for å fortsette å gå i krigen. Jeg skjønner ikke hva han tenker på. 

Drømmeautomat
Skrevet
Nicklusheletida skrev (På 10.4.2025 den 0.37):

Det tristeste akkurat nå er at Gjert ikke legger seg mer flat , lytter og prøver å forstå.

Hadde han vært en person med evne til dette ville han høyst sannsynlig ikke hatt denne rettssaken mot seg i utgangspunktet, det er paradokset. Blir han dømt vil vel også hans manglende anger, selvkritikk og evne til empati bli tatt med i straffeutmålingen. 

Nicklusheletida
Skrevet
Drømmeautomat skrev (36 minutter siden):

Hadde han vært en person med evne til dette ville han høyst sannsynlig ikke hatt denne rettssaken mot seg i utgangspunktet, det er paradokset. Blir han dømt vil vel også hans manglende anger, selvkritikk og evne til empati bli tatt med i straffeutmålingen. 

Jeg er enig I det. 

Thebutterfly
Skrevet

Jeg synes denne saken er tragisk for hele familien inkludert Gjert. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...