Gå til innhold

Noen som har fått utbetalt tilgodebeløp fra Skatteetaten allerede?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

morsan skrev (2 minutter siden):

I år tok det en drøy uke fra jeg hadde levert til pengene var på konto. I fjor derimot tok det mer enn tre måneder, så umulig å spå. 

På Dagbladet står det at pengene kommer på konto etter kort tid, men det står annen informasjon andre steder. Som at de fleste får beløpet fra april til juni.

Anonymkode: 6f67d...00d

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På Dagbladet står det at pengene kommer på konto etter kort tid, men det står annen informasjon andre steder. Som at de fleste får beløpet fra april til juni.

Ja, det er fire steg i dette: 1) Først må man motta skattemeldingen, 2) så må man levere den. 3) Deretter må man vente på skatteoppgjøret, 4) og så kommer eventuelt tilgodebeløp på konto. 

Tiden som går mellom 3 og 4 er kort, som det du refererer til fra Dagbladet. Men tiden det tar å få nr 3 varierer. De fleste får det senest i juni, men noen må faktisk vente til høsten. 

morsan skrev (23 minutter siden):

Ja, det er fire steg i dette: 1) Først må man motta skattemeldingen, 2) så må man levere den. 3) Deretter må man vente på skatteoppgjøret, 4) og så kommer eventuelt tilgodebeløp på konto. 

Tiden som går mellom 3 og 4 er kort, som det du refererer til fra Dagbladet. Men tiden det tar å få nr 3 varierer. De fleste får det senest i juni, men noen må faktisk vente til høsten. 

Oppklarende! Takk.

morsan skrev (23 minutter siden):

Skatteoppgjøret; er det på en måte svaret? Svar man får etter å ha levert inn skattemeldingen?

morsan skrev (29 minutter siden):

Får man mail når om at nå er skatteoppgjøret klart?

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Skatteoppgjøret; er det på en måte svaret? Svar man får etter å ha levert inn skattemeldingen?

Ja, det er det dokumentet der det står hva skatten har blitt 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Får man mail når om at nå er skatteoppgjøret klart?

Jeg fikk mail, men ikke SMS - usikker på om det skyldes noe jeg selv har registrert/bedt om i ID-porten 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stod det informasjon på min side på Skatteetaten sine sider (om utbetalingen før den kom)?

Først får du beskjed om resultatet, altså om du får igjen penger eller må betale restskatt. Du får varsel når det er klart, da logger du deg inn og finner det ut. Så må du levere skattemeldingen, det kan du gjøre når du er innlogget. 

Det jeg skrev over, er det samme som du har fått vite av andre ovenfor her. Men når det har gått en ukes tid etter levering, kan du logge deg inn igjen og sjekke om det ligger noe under "Krav og betalinger", det er litt lenger ned og lenger mot høyre enn "Min skatt". Når utbetalingen blir synlig der, er det like før. Men som de andre har svart - det varierer hvor raskt det går.

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Stod det informasjon på min side på Skatteetaten sine sider (om utbetalingen før den kom)?

Det stod maksdato for utbetalingen, som vel er i juni.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...