Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jobber i kontorarbeid og fikk nylig høre ei annen kollega (hun er svært svingende i humør) at hun høylytt "kjeftet" på renholderen - som er ei norsk. Hun er nokså ung og veldig flink. Kollegaen min er ei dame opp i 50årene som bittert spurte foran andre hvorfor hun ikke vasket det ene kontoret, hun poengterte at det var 3 gangen hun var innom og kikket og fortsatt skittent, "vasker du ikke der hver dag eller?!" . Renholderen tok det veldig pent og beklaget. Syntes kollegaen kunne sagt det på en annen måte og ikke foran oss fire-fem stk som var i korridorene og hørte dette. Hun har gjort det før også, derfor reagerer jeg litt. Hun kan også hakke på oss andre kontoransatte.  Hva syntes dere? 

Anonymkode: 63a86...ba4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491418-%C3%A5-bli-kjeftet-p%C3%A5-av-en-ansatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ekstra skrev (2 timer siden):

Tror ingen synes det er akseptabel oppførsel.

Hva kan hun gjøre annerledes? Hun kjefter ikke foran andre. Hun kunne tatt henne til side og sagt det på en annen måte. Nå har aldri jeg vært renholder men jeg vet e har en tung jobb og ser hun gjør sitt beste. 

Annonse

AnonymBruker
knas skrev (21 minutter siden):

Hos oss er det vaskedama som kjefter på oss. Og det er ikke berettiget. Hun er ikke noe hyggelig og skal gnåle om alt mulig dritt. 

Sånn er ikke vår, hun er snill og holder seg mest mulig i bakgrunnen. Samtidig som hun kan prate og være sosial når dert passer seg. Burde denne kollegaen skjerpe seg? Det som var galt her var at hun snakket så høyt at flere hørte det. Renholeren så ut til å bli litt flau

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man kjefter ikke på folk. 

Klarer man ikke si ting uten å skrike, burde man ikke si noe.

Anonymkode: 77c17...25a

Okei i mine ører var det å si det på en frekk måte. Det var høyt og hun sa "vasker du ikke å kontorene hver dag eller??" Hvoror ikke ta det når det er lite folk. Det var ikke direkte skriking da. Hun kan også være blid men har sine dager. Onsdag hadde kollega ikke dagen 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva kan hun gjøre annerledes? Hun kjefter ikke foran andre. Hun kunne tatt henne til side og sagt det på en annen måte. Nå har aldri jeg vært renholder men jeg vet e har en tung jobb og ser hun gjør sitt beste. 

Selvfølgelig bør man gi tilbakemelding på tomannshånd og på en saklig og rolig måte, til vaskehjelpen som til andre.

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Okei i mine ører var det å si det på en frekk måte. Det var høyt og hun sa "vasker du ikke å kontorene hver dag eller??" Hvoror ikke ta det når det er lite folk. Det var ikke direkte skriking da. Hun kan også være blid men har sine dager. Onsdag hadde kollega ikke dagen 

Nei, det er ikke greit å oppføre seg sånn. 

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (28 minutter siden):

Og hva gjør ledelsen med det?

Vi har ikke noe med renhold å gjøre. Men tror de andre som stod der også tenkte sitt. Man kan ikke ta slikt i plenum, det går folk forbi og hun nærmest sier rett ut at hun ikke har gjort en god jobb. Men hvis vi klager om hennes pirk i alt så tror jeg de over vil si det til henne. 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (14 minutter siden):

Det er akkurat det jeg snakker om. Men noen må gi den beskjeden, ellers blir det ingen forandring.

Ja så lenge ikke det bare er meg som overreagerer. Men sånn sett detvi en helhet, så må man jo egentlig gå lov å si ifra til folk at de har oversett arbeidet sitt. Reagerte bare mest på at det ble tatt opp så høyt. Hvis jeg skal gå videre md det, er det nettopp det jeg skal si da? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...