AnonymBruker Skrevet 9. april Skrevet 9. april En jeg kjenner bruker 1 ts rent salt i et glass vann hver dag. Er det skadelig på noen måte? Vedkommende sier det gir han noen positive helseeffekter. Men jeg er usikker på det, gitt. Anonymkode: 6e3ad...50e 0 Siter
E7H7 Skrevet 9. april Skrevet 9. april De aller fleste får i seg for mye salt via mat (og drikke), ingen grunn til å drikke saltvann i tillegg. 1 Siter
Lillemus Skrevet 9. april Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): En jeg kjenner bruker 1 ts rent salt i et glass vann hver dag. Er det skadelig på noen måte? Vedkommende sier det gir han noen positive helseeffekter. Men jeg er usikker på det, gitt. Anonymkode: 6e3ad...50e Det kommer helt an på hva han spiser ellers. Om han lager all maten sin fra bunnen av og ikke har særlig med salt i den så trenger han nok litt salttilskudd. Det er utrolig mye salt i ferdigmat. 2 Siter
emilie321 Skrevet 9. april Skrevet 9. april E7H7 skrev (12 minutter siden): De aller fleste får i seg for mye salt via mat (og drikke), ingen grunn til å drikke saltvann i tillegg. Jeg må innimellom passe på å få i meg salt, men det er når jeg har for lavt nivå og da holder det med å salte maten litt ekstra. Da har jeg fått beskjed av legen om å salte maten litt ekstra. Normalt får en i seg mer enn nok salt. 0 Siter
påskelilje Skrevet 9. april Skrevet 9. april De aller fleste får i seg for mye salt. For noen år siden tok imidlertid jeg blodprøve hos legen for å sjekke om jeg burde ta noe tilskudd av noe slag. Eneste jeg burde ha mer av, var salt 😅 Så, som de andre sier, så kommer det an på om han får i seg salt gjennom maten eller ikke. 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 23. april Skrevet 23. april Jeg vet om en som går på noen medisiner som også må ta ekstra tilskudd av salt (tabletter). Husker ikke nå hvilken medisin, men det er en alvorlig tilstand å få altfor lave nivåer av natrium. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.