Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen! Jeg skal begynne å trene og lurer på om det er negativt på noen måte å trene styrke med egen kroppsvekt hver dag? Noen som vet? Kommer til å ha fokus på kjernemuskulatur og mage. Grunnen til at jeg ønsker å trene hver dag er for å gjøre det til en vane, så kanskje jeg lettere opprettholder det over tid. (Jeg er god på å begynne å trene også varer det ikke særlig lenge, men tenker hvis jeg gjør det hver dag er det lettere å gjøre det til rutine).

Anonymkode: aef77...5ee

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei alle sammen! Jeg skal begynne å trene og lurer på om det er negativt på noen måte å trene styrke med egen kroppsvekt hver dag? Noen som vet? Kommer til å ha fokus på kjernemuskulatur og mage. Grunnen til at jeg ønsker å trene hver dag er for å gjøre det til en vane, så kanskje jeg lettere opprettholder det over tid. (Jeg er god på å begynne å trene også varer det ikke særlig lenge, men tenker hvis jeg gjør det hver dag er det lettere å gjøre det til rutine).

Du er ikke særlig smart leser jeg. Du vil jo skade kroppen din med å trene hver dag. 

Anonymkode: d9293...137

Skrevet

Det kan være negativt hvis man ikke får nok restitusjon i mellom. Det fungerer ikke å trene hardt hver dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er ikke særlig smart leser jeg. Du vil jo skade kroppen din med å trene hver dag. 

Det var unødvendig. Det er mange idrettsfolk som trener hver dag, men alle øktene kan ikke være harde.

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (Akkurat nå):

Det var unødvendig. Det er mange idrettsfolk som trener hver dag, men alle øktene kan ikke være harde.

Du er da ingen idrettsmann. Men gjør hva du vil med kroppen din. 

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ber du om råd når du er experten inn i ditt eget hue?

Annonse

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor ber du om råd når du er experten inn i ditt eget hue?

Jeg ber ikke om råd.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du er da ingen idrettsmann. Men gjør hva du vil med kroppen din. 

Nei, men sønnen min går på toppidrett vgs så jeg vet hvordan de trener.

Hva er din basis for å gi råd?

Endret av Grendel
AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (40 minutter siden):

Jeg ber ikke om råd.

Nei, men sønnen min går på toppidrett vgs så jeg vet hvordan de trener.

Hva er din basis for å gi råd?

Jeg har kompis som er treningslege. Så jeg har kunnskap fra han. Trening hver dag er ikke bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan trene hver dag, men ikke de samme muskelgruppene hver dag, musklene trenger hvile og restitusjon mellom øktene. Mange trenger f.eks. kondisjon en dag, overkropp en dag og underkropp en dag, ikke mage hver eneste dag liksom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener 3 x 30 min mage i uka og har veldig god effekt av det, Absolution-timer på SATS. Tror det holder. 

Anonymkode: 40c29...7c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan godt trene hver dag, hvis det er et fornuftig opplegg.  Wisløff og Tari har nettopp kommet ut med en bok med tittelen "Mikrotrening", der anbefales relativt korte økter 6 dager i uka. Foreslår at du kjøper den og følger deres opplegg. Ulrik Wisløff er professor ved NTNU og har i mange år forsket på effekt av trening hos ulike grupper. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...