Gå til innhold

Legen synes det er helt flott at jeg ender opp med BMI på 27 på Wegovy

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (1 time siden):

Det er ikke mine beregninger. :) Her har jeg klippet fra en artikkel i Aftenposten:

I 2013 fikk en amerikansk studie stor oppmerksomhet i norske og utenlandske medier. Den konkluderte med at de som hadde en kroppsmasseindeks (BMI) på 25-30, tilsvarende overvekt, lever lenger enn normalvektige (BMI 18,5-25).

Studien viste også at personer med lett fedme ikke hadde høyere risiko for tidlig død enn normalvektige, og at bare personer med sykelig fedme (BMI ≥35) hadde økt risiko for tidlig død.

Hele artikkelen kan du lese her, usikker på om det er en pluss-artikkel:

https://www.aftenposten.no/sprek/i/pLMJzV/ny-forskning-vil-du-leve-lenge-dette-er-den-ideelle-bmi

Artikkelen det vises til i den siste linken tilbakeviser det som står i den første.

Studien viste at friske ikke-røykere har lavest risiko for tidlig død dersom de har en BMI mellom 20 og 24. — Vår studie knuser myten om at overvektige lever lenger enn normalvektige. Funnene våre viser at BMI som tilsvarer overvekt og fedme øker risikoen for å dø tidlig, sier førsteforfatter Dagfinn Aune.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...