Gå til innhold

Hva tenker dere om Kanye Wests nyeste påfunn ? (sanger med ufint innhold)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha blitt sensurert mange ganger har han nå gått "all out" og bla.a hyller en tysk  "historisk figur" i sin nyeste sang, og tilsvarende i tidligere sanger, som en protest mot sensur, og sangene blir derfor selvsagt sensurert 😅 men en får aldri sensurert hele internettet så noen er jo uheldige og kommer over sangene f.eks på twitter/x

Bør alt være lov i kunst/musikk, eller er det bra at folk blir "beskyttet" fra musikken hans gjennom at den er sensurert fra alle strømmeplatformer etc ?

Hvilken skade kan folk ta av å høre en catchy sang med "uakseptabelt" innhold, er det som "voldelige TVspill" fra gamle dager, mer hysteri enn faktisk farlig, eller vil samfunnet faktisk bli skadet dersom en hører en sang med ufint innhold ?

Kjør debatt !

Anonymkode: 64b16...c7d

Fortsetter under...

psykedeliker
Skrevet

Hva som faktisk er lov iht. ytringsfriheten, og hva strømmeplattformene tillater av innhold er to helt forskjellige diskusjoner.

Skrevet

Aner ikke hvem denne Kanye West er.

Anonymkode: d34af...d0f

Skrevet

Som nidkjær blackmetal fan er jeg godt vant med det politisk ukorrekte. Grans Belial’s Key og mange andre band har skreket seg hese med ting som sikkert ville få Kanye til å rødme. Jeg hører på de for det. Selv om jeg ikke har noe rasistiske holdninger selv. Populærkultur har nok sine egne regler der fordømmelsen blir massiv. Kanye burde ikke heile Hitler, Hitler var ikke noen fan av afrikanske folkeslag. Men han må jo få gjøre som han vil. 

Anonymkode: a0dc6...91b

Skrevet (endret)

Jeg fant så klart teksten. Det er bare "Heil Hitler" og "Hope they take the bait".

Jeg tror ikke sensur gjør noen forskjell den ene eller andre veien. Med andre ord burde man droppe det. Angående Kanye West så tror jeg han trenger hjelp.

Endret av Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Aner ikke hvem denne Kanye West er.

Mener på at han har bipolar 1. En gang stilte han til presidentvalg. Han er eksen til Kim Kardashien. 

Annonse

Skrevet
7 minutes ago, Glitter said:

Mener på at han har bipolar 1. En gang stilte han til presidentvalg. Han er eksen til Kim Kardashien. 

Eksen til hvem? 

Skrevet
39 minutes ago, AnonymBruker said:

Som nidkjær blackmetal fan er jeg godt vant med det politisk ukorrekte. Grans Belial’s Key og mange andre band har skreket seg hese med ting som sikkert ville få Kanye til å rødme. Anonymkode: a0dc6...91b

Men de ble vel kastet ut av Spotify?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eksen til hvem? 

Til Kim Kardashian som jeg skrev. 

Skrevet
17 minutes ago, Glitter said:

Til Kim Kardashian som jeg skrev. 

Har jeg aldri hørt om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har jeg aldri hørt om.

Godt gjort! Til og med jeg har hørt om henne.

Skrevet
Glitter skrev (28 minutter siden):

Kan(ye) er autist, mener tidligere diagnose var feil

Autister er noen plagsomme dyr noen ganger :) 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan(ye) er autist, mener tidligere diagnose var feil

Autister er noen plagsomme dyr noen ganger :) 

Har hatt asperger syndrom fra 2017 til 2024. Men i 2024 fikk jeg shizoaffektiv og de mente den forklarte symptomene bedre. 

Så vet hvordan der er å møte helsevesenet med en autistisk diagnose. 

Gikk helt greit. Men det var ikke eneste diagnose da. Hadde borderline, men den er jeg blitt frisk fra. Hadde også bipolar før jeg fikk shizoaffektiv. Så det var nå en saus av diagnoser. 

Aldri hørt om at Kanye West har autisme og ikke bipolar, men hvem vet. 

Endret av Glitter

Annonse

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Godt gjort! Til og med jeg har hørt om henne.

Bryr meg ikke om reality-"stjerner".

Skrevet

Han har en lang historie med å gå ut med drøye påstander som han trekker tilbake senere. For eksempel anklaget ham George Bush for å være rasist, men trakk det tilbake.

Jeg tenker at hvis noen sier de er nazist, så får man tro på dem. Jeg mistenker samtidig at det har mye med en diagnose å gjøre. Det ene utelukker ikke det andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...