Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Thebutterfly
Skrevet (endret)

Jeg har hatt et konstant sultfølelse for tiden grunnet en medisin som jeg må bruke.  Dette har ført til en total ekstrem vektoppgang på kort tid.😐 Jeg har derfor lagt meg i hardtrening. Det er lettere å gå opp i kilo enn ned 😅 .Gikk ca 21 km torsdag, 2 økter fredag morgen og kveld - intervaller, lørdag trening 2,5 km motbakke morgen og rask gange 3 km på kvelden. I dag 8 km intervaller. Kostholdet er endret. Jeg har kuttet all sukkerholdig brus. Noe jeg drakk mye av. Har regelmessige måltider til faste klokkeslett,  og er på lavkalori. Men er skrubbsulten hele tiden men kjemper imot for jeg må ned i vekt nå . 71kg (5 kg opp på kun få uker)  er for mye med tanke på høyde på 1.67. Så her blir det hardtrening fremover 😆. Byttet ut godteskålen med bær. 

Hva med dere? Trener dere bra nå? 😊

Endret av Thebutterfly
emilie321
Skrevet

Denne uka ble ikke som jeg hadde planlagt, men burde jo ha sett tegnene komme. Har gjort altfor mye i forhold til hva jeg har kapasitet til, så på mandag ble det ikke noe trening, men sofaen istedenfor.  Tirsdag hadde jeg en avtale jeg burde hatt avlyst, med det resultat at onsdagens trening ble helt umulig.  Var så sliten.  Mistet all motivasjon til både trening og andre ting, men greide å sparke meg avgårde på treningssenteret på torsdag og på lørdag.  Så jeg greide iallefall to kortere økter. 

Torsdag : Treningssenteret.  Styrketrening 60min

Lørdag : Treningssenteret. Styrketrening 50min

Håper neste uke blir bedre 

Soleil70
Skrevet

Litt trå start første halvdel av uka men tok seg litt opp. 

Tirsdag 50 min tur, 30 min jogging, 20 min styrke overkropp + Absolution (30 min mage)

Torsdag Tur 1,5 time på skogsvei, hvorav 30 min bratt stigning, 30 min Absolution 

Fredag 20 min styrke overkropp, 30 min Absolution 

Søndag 2 timer tur, 20 min styrke overkropp, 30 min Absolution 

Mye Absolution, jeg legger nemlig så lett på meg på magen 🙈. Målet for neste uke er 5 dager med aktivitet, og en dag skal være med Tabata.

påskelilje
Skrevet

Uka har vært preget av den smellen jeg fikk på sykkelen uka før, så ingen ordinær trening på meg. Men jeg gikk bort il der jeg falt på mandag, og tilbake.  Det ble 4 km.

Og så var mannen og jeg på en lang og rolig tur i skogen på torsdag, og det ble faktisk 9 km.

Skrevet

Ingen trening på meg forrige uke. Da jeg skulle sette på plass en 35 kg vektstang tilbake på racken forrige søndag, så må jeg ha løftet feil fordi jeg har hatt vondt i korsryggen siden. Så har tatt flere dagers hvile. Og helga droppet jeg all trening da vi fokuserte på ordentlig vårrengjøring av leiligheten.

Grendel
Skrevet

Jeg holdt fortet, vil jeg si. En joggetur på 7.5 km pluss en på ca 6km. 

Skrevet
Grendel skrev (Akkurat nå):

Det er bra noen kan ta en for laget. 😅

påskelilje
Skrevet
Vhanja skrev (13 timer siden):

Ingen trening på meg forrige uke. Da jeg skulle sette på plass en 35 kg vektstang tilbake på racken forrige søndag, så må jeg ha løftet feil fordi jeg har hatt vondt i korsryggen siden. Så har tatt flere dagers hvile. Og helga droppet jeg all trening da vi fokuserte på ordentlig vårrengjøring av leiligheten.

Kjedelig med feilløft. Håper ryggen kommer seg raskt!

Skrevet
påskelilje skrev (8 timer siden):

Kjedelig med feilløft. Håper ryggen kommer seg raskt!

Takk, den kommer seg nå. :) 

Glitter
Skrevet

Flinke dere er. 

Jeg er bare nødt til å komme over den sosiale angsten og starte opp. I dag og i morgen har jeg avtaler i helsevesenet, men på torsdag har jeg ingen unnskyldning. Så da MÅ jeg. Skal også booke to timer PT. Den første er gratis som velkomstgave. Den andre skal pappa betale. Første time hos PT er som regel kun en kartlegging av mål og ønsker. Så kan PT vise meg rundt og "sette meg i gang". Deretter klarer jeg meg selv. :)

Håper jeg kan delta i denne ukens treningstråd og at det er noe å rapportere.

Og med dette innlegget har jeg "forpliktet" meg til å gjennomføre da jeg vil vise at jeg faktisk har gjort noe. :) Da blir det ekstra pinlig hvis jeg ikke har kommet meg opp fra sofaen. Jeg identifiserer meg med en tynn og trent kropp. Jeg må jobbe hardt over tid for å komme dit igjen

Thebutterfly
Skrevet (endret)
Grendel skrev (På 2.6.2025 den 9.39):

Veldig bra ! Det er jo en god løpetur! 😊

Jeg synes dere alle er flinke!!!. Jeg er nede igjen i normalvekt. Det hjalp å ta grep for meg. Kjøpte diettsuppe,  men desverre jeg klarer ikke lukten av den. Den minner meg om lukten på sykehuset som jeg kjente da min bestefar døde da jeg var 13 år.. Den suppen gikk rett i søppelet 

Endret av Thebutterfly
påskelilje
Skrevet
Thebutterfly skrev (58 minutter siden):

Jeg synes dere alle er flinke!!!. Jeg er nede igjen i normalvekt. Det hjalp å ta grep for meg. Kjøpte diettsuppe,  men desverre jeg klarer ikke lukten av den. Den minner meg om lukten på sykehuset som jeg kjente da min bestefar døde da jeg var 13 år.. Den suppen gikk rett i søppelet 

Nå må jeg le 😅 Høres ikke noe god ut!!!!

Hvilke grep gjorde du? Min vekt står bom stille (men jeg er altfor glad i godteri, chips, øl og vin  så jeg har meg selv å takke....)

Grendel
Skrevet
Thebutterfly skrev (11 timer siden):

Jeg vet ikke hva slags medisin du tar, men det var kanskje vann i kroppen hvis du gikk opp 5 kg på kort tid og gikk like fort ned igjen? 

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (33 minutter siden):

Jeg vet ikke hva slags medisin du tar, men det var kanskje vann i kroppen hvis du gikk opp 5 kg på kort tid og gikk like fort ned igjen? 

Mirtazapin,  det er beroligende slik at jeg faller i ro og klarer å sove. Men nå hører jeg at de også bruker det på undervektige katter for å få de rundere. Haha. Så jeg har sluttet å ta den nå. Fikk nok etter å ha lagt på meg 5 kg på.fire uker 😅. Jeg var 66 kilo men kunne iblant veie 69. Nå er jeg 69. Ble 71 raskt på medisinen. 

Anonymkode: 93c96...5a9

Thebutterfly
Skrevet (endret)
Grendel skrev (37 minutter siden):

Det var meg som skrev det over. Mirtazapin som også brukes for å redde undervektige katter 😅. Fikk en stor trang nå til å måtte trene. Vil ned igjen til 66 kg. Ble redd risiko for fedme 😅

Endret av Thebutterfly
Grendel
Skrevet
påskelilje skrev (23 timer siden):

Hvilke grep gjorde du? Min vekt står bom stille (men jeg er altfor glad i godteri, chips, øl og vin  så jeg har meg selv å takke....)

Jeg sliter med det samme. Drikker øl. Trøkker i meg snacks og kaker.

Mon tro hvilke grep jeg kan ta?😅

Thebutterfly
Skrevet
påskelilje skrev (På 4.6.2025 den 10.31):

Haha ja mirtazapin er faktisk noe de også gir til for tynne katter for å få opp vekten. Jeg ble som en ulv 😆😂😂. Slukte masse på et blunk. Løp til kjøleskapet med en gang jeg kom inn døren etter å ha vært en liten tur ute eller på jobb. 

Grepet ble å spise ris med fisk/ kylling. Ha faste måltider / klokkeslett selv om kroppen min hele tiden hungrer etter mat 😅. Trene på walkingpad. To økter daglig. Presse kroppen mer under trening. Jeg kuttet chips , cola, og sjokolade og annen fet mat. Får spise energi sjokolade uten sukker da. Vekten gikk ned fra 71 til 69.5 på kort tid men nå står vekten stille. Håper på å gå ned litt til 😅

Thebutterfly
Skrevet
Grendel skrev (2 timer siden):

Jeg sliter med det samme. Drikker øl. Trøkker i meg snacks og kaker.

Mon tro hvilke grep jeg kan ta?😅

Jeg har bestillt et saunateppe for å se om det kan bidra ytterligere for å forbrenne mer😅. Sjokolade uten sukker/ eller med lite sukker er godt og. Man må finne andre gode alternativer bare med lavkalori.  Men mirtazapin er den verste medisin jeg har tatt for kroppen hylte etter mat hele tiden 🤣

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...