Gå til innhold

Jan Helge Andersen dømt til forvaring for drapet på 10 år gamle Lena Sløgedal Paulsen i Baneheia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, riktig. Men i denne konkrete saken er det ikke snakk om kikking, blotting eller tafsing. Her er det snakk om drap med et seksuelt motiv.

AnonymBruker
Skrevet

Denne saken er så grusom. En person som har gjort noe slikt burde dømmes til døden. Men da kunne jo Viggo blitt dømt til døden. 

Anonymkode: 1067f...0fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Denne saken er så grusom. En person som har gjort noe slikt burde dømmes til døden. Men da kunne jo Viggo blitt dømt til døden. 

Den som skal eksekvere dødsstraffen blir jo da morder. Hvem skal gjøre det?

Anonymkode: c9274...df8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den som skal eksekvere dødsstraffen blir jo da morder. Hvem skal gjøre det?

Tror ikke de blir juridiske drapsmenn. Tviler på at det ville bli vanskelig å finne noen som ville gjøre det. Men som jeg også skrev, så lar det seg ikke gjøre. Hvis VK hadde blitt drept og han er uskyldig ville jo det være helt forferdelig.

AnonymBruker
Skrevet

Har skummet gjennom dommen, og sett noe merkelig. Om JHs situasjon står å lese at han "har heller aldri hatt en seksuell relasjon til en voksen kvinne." Dette stemmer ikke med opplysninger jeg har fra en i familien som har gått på skolen med en dame som skal ha hatt et kjæresteforhold til JH. Hen hadde kjent igjen klassekameraten på bilder de to hadde lagt ut der de koser seg på stranden o.l. Det har også vært fortalt på ulike forum at han skal ha hatt en samboer. Så hva er det som skjer her, har JH benektet et evnt. forhold eller var det platonisk? Hvorfor benekte i tilfelle, av hensyn til henne? Retten kan vel ikke plante løgner for å underbygge bildet av en pedofil dobbeltdrapsmann, heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har skummet gjennom dommen, og sett noe merkelig. Om JHs situasjon står å lese at han "har heller aldri hatt en seksuell relasjon til en voksen kvinne." Dette stemmer ikke med opplysninger jeg har fra en i familien som har gått på skolen med en dame som skal ha hatt et kjæresteforhold til JH. Hen hadde kjent igjen klassekameraten på bilder de to hadde lagt ut der de koser seg på stranden o.l. Det har også vært fortalt på ulike forum at han skal ha hatt en samboer. Så hva er det som skjer her, har JH benektet et evnt. forhold eller var det platonisk? Hvorfor benekte i tilfelle, av hensyn til henne? Retten kan vel ikke plante løgner for å underbygge bildet av en pedofil dobbeltdrapsmann, heller.

Jeg hadde stolt mer på fagfolk enn på diverse forumsladder og "en jeg kjenner som kjenner noen som kjenner...".

Anonymkode: c51ad...585

AnonymBruker
Skrevet

Litt tanker om dommen. Den bærer preg av forutinntatthet, synsing og fortegning. Svakheten ved fri bevisførsel som vårt system bygger på er at bevisene legges frem og tolkes etter skjønn, det som ikke passer inn utelates. Her bikker alt i Viggos favør, også når andre tolkninger virker like eller mer sannsynlige. 

Retten sier på en måte at enten er alt JH sier sant, eller så er det løgn alt sammen. Tilbake i 2001 derimot sa retten at deler av forklaringen hans ikke sto til troende. Noe som lyder mer realistisk. Narrativet lagmannsretten beskriver virker så konstruert, som om man ikke egentlig er så opptatt av å finne sannheten. Nesten som et bestillingsverk, men det er vel ikke lov å si.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde stolt mer på fagfolk enn på diverse forumsladder og "en jeg kjenner som kjenner noen som kjenner...".

Virker ikke som du har lest det jeg skrev.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virker ikke som du har lest det jeg skrev.

"Dette stemmer ikke med opplysninger jeg har fra en i familien som har gått på skolen med en dame som skal ha hatt et kjæresteforhold til JH. Hen hadde kjent igjen klassekameraten på bilder de to hadde lagt ut der de koser seg på stranden o.l. Det har også vært fortalt på ulike forum at han skal ha hatt en samboer."

Du kjenner altså noen som har gått på skole med en dame som skal ha hatt et kjæresteforhold med jha. Samt trekker inn nettfora. 

Å ha sex/være kjæreste når man er elev er noe annet enn å ha en seksuell relasjon til en voksen kvinne.

Nettfora bør ikke brukes til så mye annet enn sladder...

AnonymBruker
Skrevet

Videre: lagmannsretten sier at det ikke kan bevises at det kun var en gjerningsmann. Da kan det vel ikke bevises at JH drepte Lena heller, skulle man tro.

Gadd vite om JH kunne vært dømt I land der domfellelse bygger på "hard evidence".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Dette stemmer ikke med opplysninger jeg har fra en i familien som har gått på skolen med en dame som skal ha hatt et kjæresteforhold til JH. Hen hadde kjent igjen klassekameraten på bilder de to hadde lagt ut der de koser seg på stranden o.l. Det har også vært fortalt på ulike forum at han skal ha hatt en samboer."

Du kjenner altså noen som har gått på skole med en dame som skal ha hatt et kjæresteforhold med jha. Samt trekker inn nettfora. 

Å ha sex/være kjæreste når man er elev er noe annet enn å ha en seksuell relasjon til en voksen kvinne.

Nettfora bør ikke brukes til så mye annet enn sladder...

Ikke "jump to conclusions", nå. Damen var på alder med JH, det er lenge siden hun gikk på skolen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke "jump to conclusions", nå. Damen var på alder med JH, det er lenge siden hun gikk på skolen.

Han har jo sittet inne i to-sifret antall år? Når foregikk det forholdet?  Før han røyk inn?

AnonymBruker
Skrevet

Etterpå. Det er massevis av kvinner som tar kontakt med menn som sitter inne for alvorlige forbrytelser. Tenk på Peter Madsen. Menneskenaturen er uutgrunnelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etterpå. Det er massevis av kvinner som tar kontakt med menn som sitter inne for alvorlige forbrytelser. Tenk på Peter Madsen. Menneskenaturen er uutgrunnelig.

jada, det er velkjent.

jeg stusser bare litt på troverdigheten til noen som aktivt tar kontakt med en barnedrapsmann mens han sitter inne og har kortere permisjoner og beskriver det som et "kjæresteforhold".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hvordan disse to kom i kontakt.

Det var generelle betraktninger jeg anførte, om den type forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Mener å huske å ha lest at han har samboer og en liten datter. Men jeg finner ikke noe om det på nett. Merkelig. 

Anonymkode: 86b0e...7fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Mener å huske å ha lest at han har samboer og en liten datter. Men jeg finner ikke noe om det på nett. Merkelig. 

Det mener jeg også, men de lever vel så anonymt som mulig vil jeg tro.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er rart. Hun har vel villet slette det pga stigmaet. Men rettslig blir det veldig feil da JH blir seende ut som en eremitt med kun interesse for overgrepsmateriale på nett. Merkelig av retten å gi denne fremstillingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...