Gå til innhold

Nytt fremskritt i Norge: Nektes hotell uten gyldig ID

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/nordland/id-kontroll-pa-hotell-i-noreg-_-kan-bli-nekta-opphald-1.17475129

Alt går fremover i Norge. Den nyeste gladnyheten er at det ikke lenger blir mulig å sjekke inn på hotell uten gyldig ID.

For noen år tilbake var det et annet fremskritt, nemlig å fjerne bilde fra bankkort, så bankkort ikke lenger er gyldig ID. Som jo passer perfekt nå slik at en ikke vil kunne sjekke inn på hotell engang.... Det er nesten så det er vanskelig å tro at dette ikke er gjort med vilje for å gjøre livene mest mulig vanskelig for nordmenn ?

Det beste fremskrittet var at en dement person på sykehjem ble kastet ut av DNB for å ikke ha gyldig ID, fordi ellers risikerere en terrorfinansiering og hvitvasking, noe som angivelig er veldig vanlig blant demente folk på sykehjem, det er jo hotspots for terrorister det, angivelig.... -_- 

Et annet fremskritt , som ikke er id kort relatert,  jeg har lagt merke til er at på mcdonalds og andre butikker er det faste sikkerhetsvakter, som gjør burgerne enda dyrere enn de pleide å være. Mye av NAVs budsjett går også til sikkerhetsvakter isteden for kundene. Fremskritt.

Vet ikke om en klarer observere ironien gjennom skjermen, men jeg klarer bare ikke forstå hvorfor dere gjør dette med landet vårt. Ingen bryr seg alle bare jubler over fremskritt og mer trygghet eller noe. Er det noen som kan forklare hvorfor vi pusher disse fremskrittene ? Hvorfor ikke bare ha et bra land å leve i, sånn som Norge var i "gamle dager", var det virkelig så ille før vi fikk alle disse fremskrittene våre. Progress, mot hva ?

Hva mener dere om fremskritt, på ID fronten eller andre fronter ? Kjør debatt !

Anonymkode: d453d...dae

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noen som kan forklare hvorfor vi pusher disse fremskrittene ?

Skrevet
psykedeliker skrev (12 minutter siden):

Beklager orker ikke høre sangen, men "Bögarnas fel" antar jeg indikerer at det er en parodi? på å skylde på de homofile for landets problemer? 

Eneste jeg assosierer med det var jo at tyskerne bla.a gikk etter et folk på den grunn, de mente at å spre trans og homo ideologi førte til samfunnets forfall, så kanskje det var poenget ditt, sånn TS er ond og omtrent en tysker og derfor trenger vi ikke å forholde oss til saken men bare bortfeie det?

Dersom du faktisk har noen argumenter er det bare å dele, hvis du "må" ha brukernavn for det finner du en tilsvarende tråd på KG også, siden du angivelig bare "tør" å debattere folk med brukernavn, siden det angivelig har noe som helst relevans for noe. (også et idiotisk ikke-argument, forøvrig)

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1850848-nektes-hotell-uten-gyldig-id-og-alle-andre-fremskritt-i-norge-jeg-liker-dem-ikke-gjør-dere/#comment-36248636

Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Ok, boomer.

1. er ikke boomer

2. selv dersom jeg var det, er det ikke et argument. 

Så dobbel tabbe der. Men du skal ha for forsøker.... I suppose

i-suppose.gif

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det beste fremskrittet var at en dement person på sykehjem ble kastet ut av DNB for å ikke ha gyldig ID, fordi ellers risikerere en terrorfinansiering og hvitvasking, noe som angivelig er veldig vanlig blant demente folk på sykehjem, det er jo hotspots for terrorister det, angivelig.... -_- 

Hadde det vært enklere å få seg nasjonalt id-kort så. Men de fleste passkontorer er lagt ned, det er langt å reise for mange, og lange ventelister. I Finnmark er det 50 mil å reise for mange. Så skal man sende halvsenile gamle folk som er dårlig til bens langt av gårde for å få seg et id-kort for å bevise at pensjonen ikke er hvitvasking.

Skjerpings!

Anonymkode: 79ebe...108

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det burde være mulig å skaffe seg ID-kort digitalt, ved hjelp av bank-ID. Nå bor ikke jeg i gokk og skaffer meg IDkort på en times tid for 2 år siden. Det var på høy tid for bilde på førerkortet mitt var 20+ år gammelt. Man må jo ha ID, det har man alltid måttet ha.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Det burde være mulig å skaffe seg ID-kort digitalt, ved hjelp av bank-ID. Nå bor ikke jeg i gokk og skaffer meg IDkort på en times tid for 2 år siden. Det var på høy tid for bilde på førerkortet mitt var 20+ år gammelt. Man må jo ha ID, det har man alltid måttet ha.

De aller fleste har, men det dukker av og til opp noen som ikke har, av en eller annen grunn. Flere ble det jo da bankkortene sluttet å ha bilde. Det er noen innsatte f.eks. som ikke har noen form for legitimasjon, ergo får ikke de lånekort på biblioteket f.eks. Og ved alle forhåndsvalgene jeg har deltatt på (dette blir nr. 12) så dukker det opp 1-2 veldig godt voksne som verken har førerkort, bankkort med bilde, pass eller det nye id-kortet. Men de er definitivt i et stort mindretall ja.

Om man er over 18 så bør man legge godviljen til og få seg en eller annen form for id-kort. Det klarer man om man vil, må man reise veldig langt så får man legge andre ærender til samme tur og planlegge i forkant så man ikke plutselig MÅ gjøre det fordi man skal på en hopp-på-tur til Syden i neste uke eller det er valgår og man skal stemme.

Skrevet

Det er hotellene som krever dette og det synes jeg de må ha rett til.

Jeg ville vært mer skeptisk hvis myndighetene krevde det.

Skrevet

Jeg tenker at folk som ikke er tilstrekkelig mentalt til stede til å skaffe seg ID-kort (ref. kommentarer om demens) ikke bør ha Bank-ID.

Ser ikke problemet med at det kreves ID på hotell, det er betryggende for alle.

Skrevet
Ekstra skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at folk som ikke er tilstrekkelig mentalt til stede til å skaffe seg ID-kort (ref. kommentarer om demens) ikke bør ha Bank-ID.

Ser ikke problemet med at det kreves ID på hotell, det er betryggende for alle.

Kan være enig i dette.

Skrevet
Ekstra skrev (1 time siden):

Ser ikke problemet 

(ikke bare rettet mot deg, men siterte deg uansett ;) )

Den dagen du er på ferietur alene, og mister ID kortet ditt og kun har bankkortet ditt, og dermed må sove på gata i 30 minusgrader siden hotellet du booket ikke slipper deg inn så vil du se problemet.

Og, greit nok statistisk sett vil det ikke skje deg, så da er det greit, fordi det er noen andre det skjer med og ikke deg ?

Dette er det jeg misliker med samfunnet, en skal ha boliger som redder kloden fra co2, fordi JEG har råd til det, så da er alt bra. Og fremskritt.

Men det er helt forkastelig for vi deler jo land og det er ikke alle nordmenn som har råd til den ekstra kostnaden.

Vi er blitt et land hvor en gjør "fremskritt på fremskritt", og alle fremskrittene øker forskjellen på de som har det bra og de som har det dårlig. Men de fleste har det bra, så da er alt bra og en kan bare skryte av hvor bra politikken en er for er. Hvem er imot å redde kloden fra co2 liksom?

Dette er bare oppskriften på USA. Norge var bedre enn dette i gamle dager, før vi vedtok politikk tenkte vi ok hvordan vil dette ramme de på bunn, og hvis det rammer dem for mye dropper vi politikken, de på bunn  er mennesker de også og nordmenn, de er en del av oss. Nå tenker vi hvor mye fordel kan vi på topp få, og om vi tjener på det så kjører vi på. 

Og å faktisk bry seg om de på bunn, er byttet ut med "virtue signaling", ta et kne mot rasisme på fotballbanen, skriv et eller annet svada på facebook for å vise hvor "woke" en er, men så fort valg skal tas og det er fordel for meg eller de på bunn, ja da er det meg.

Jeg savner de gode gamle dager, før alle fremskrittene.

Skrevet

Ser jo ut til at folk bare må bytte til Sparebank 1 da, siden jeg fortsatt får bankkort med bilde. Forskjellen fra før er at jeg aktivt må spørre om det hver gang jeg får nytt istedenfor å få det automatisk som før. 

Ikke at det hadde gjort noe for meg, tror ikke jeg har hatt med meg det fysiske bankkortet på tur de siste åra. 

Anonymkode: a77fd...4f9

Skrevet

Tror man kan bestille bankkort med bilde, og få det rett i postkassa. Koster litt ekstra.

Skrevet
2 hours ago, Stikkelsbær said:

Tror man kan bestille bankkort med bilde, og få det rett i postkassa. Koster litt ekstra.

Det kan man ikke. Bankkort med bilde eksisterer ikke lenger.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ser jo ut til at folk bare må bytte til Sparebank 1 da, siden jeg fortsatt får bankkort med bilde. Forskjellen fra før er at jeg aktivt må spørre om det hver gang jeg får nytt istedenfor å få det automatisk som før. 

Ikke at det hadde gjort noe for meg, tror ikke jeg har hatt med meg det fysiske bankkortet på tur de siste åra. 

Anonymkode: a77fd...4f9

Det var rart, for det skal det være slutt på. 

https://www.sparebank1.no/nb/sorost/om-oss/nyheter/nye-bankkort-kommer-uten-bilde.html

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den dagen du er på ferietur alene, og mister ID kortet ditt og kun har bankkortet ditt, og dermed må sove på gata i 30 minusgrader siden hotellet du booket ikke slipper deg inn så vil du se problemet.

Og, greit nok statistisk sett vil det ikke skje deg, så da er det greit, fordi det er noen andre det skjer med og ikke deg ?

Hvor er det du reiser på ferie i 30 minusgrader?  Når jeg er på ferie har jeg med meg pass.  Har ikke planer om å dra til Siberia på ferie.

For mange år siden mistet jeg passet mitt i  Jerusalem av alle steder.  Reiste til palestinske presidentpalasset uten pass og det var ikke enkelt.  Måtte til Tel Aviv og få reisedokumenter i norske ambassaden for å reise tilbake til Amman og derfra til Frankfurt med fly.  I Frankfurt fikk jeg SMS fra ambassaden at passet var funnet.  De var i tlf.kontakt med meg hele veien til Amman.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...