Sokk Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Nettavisen har laget en gjennomgang av Statsforvalterens rapport knyttet til overfaktureringen fra Spesialistlege AS. https://www.nettavisen.no/okonomi/spesialistlege-as-fakturerte-for-gjenglemt-rubiks-kube-pa-kontoret/s/5-95-2575309 Da saken først sprakk la jeg godviljen til og antok at de bare tok seg frihet til å gi svært omfattende behandling - mer enn pasientene ville fått i det offentlige. Nå viser det seg at sannheten er mye verre enn jeg først antok. Pasientene har mottatt få timer, mens det er fakturert høy timepris for store mengder internarbeid, inkl 1 hel time for en ubesvart telefon. Fordi de har hatt mange interne møter, har mange personer fakturert for det samme møtet. Uten at dette har kommet pasienten til nytte, ifølge rapporten har de fått få reelle timer og mange måtte tilbake til sykehuset pga forverring. I tillegg har de fakturert sykehuset for mange flere behandlingstimer (i realiteten internarbeid) som de ikke har levert, mens de har meldt inn mange færre behandlingstimer til Helfo(?). Så sykehuset har betalt for mye mer enn de har fått refusjon for. «Det er fakturert 8036 kroner for en telefonsamtale til sykehuset for å be om råd, journalført som to timer med tverrfaglig samarbeid» De bruker altså sykehusets tid og ressurser på å løse et problem, og tar betalt av sykehuset for det. Det har åpenbart vært en kultur mellom de involverte for å fakturere med gaffel uten skam. Dette kan ikke lederen og eieren av selskapet fraskrive seg ansvar for. Hun har tjent på dette. Det som gjør meg mest opprørt er imidlertid at de har tjent rått uten at dette har kommet pasientene til gode. De involverte burde slutte i helsevesenet og begynne som forretningsadvokater. Der er det større muligheter for denne typen fakturering. Jeg anbefaler å lese gjennomgangen. Det er sjokkerende lesing. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 25 minutes ago, Sokk said: Nettavisen har laget en gjennomgang av Statsforvalterens rapport knyttet til overfaktureringen fra Spesialistlege AS. https://www.nettavisen.no/okonomi/spesialistlege-as-fakturerte-for-gjenglemt-rubiks-kube-pa-kontoret/s/5-95-2575309 Da saken først sprakk la jeg godviljen til og antok at de bare tok seg frihet til å gi svært omfattende behandling - mer enn pasientene ville fått i det offentlige. Nå viser det seg at sannheten er mye verre enn jeg først antok. Pasientene har mottatt få timer, mens det er fakturert høy timepris for store mengder internarbeid, inkl 1 hel time for en ubesvart telefon. Fordi de har hatt mange interne møter, har mange personer fakturert for det samme møtet. Uten at dette har kommet pasienten til nytte, ifølge rapporten har de fått få reelle timer og mange måtte tilbake til sykehuset pga forverring. I tillegg har de fakturert sykehuset for mange flere behandlingstimer (i realiteten internarbeid) som de ikke har levert, mens de har meldt inn mange færre behandlingstimer til Helfo(?). Så sykehuset har betalt for mye mer enn de har fått refusjon for. «Det er fakturert 8036 kroner for en telefonsamtale til sykehuset for å be om råd, journalført som to timer med tverrfaglig samarbeid» De bruker altså sykehusets tid og ressurser på å løse et problem, og tar betalt av sykehuset for det. Det har åpenbart vært en kultur mellom de involverte for å fakturere med gaffel uten skam. Dette kan ikke lederen og eieren av selskapet fraskrive seg ansvar for. Hun har tjent på dette. Det som gjør meg mest opprørt er imidlertid at de har tjent rått uten at dette har kommet pasientene til gode. De involverte burde slutte i helsevesenet og begynne som forretningsadvokater. Der er det større muligheter for denne typen fakturering. Jeg anbefaler å lese gjennomgangen. Det er sjokkerende lesing. Lurer på hvor vanlig dette er blant private helseforetak som det offentlige kjøper tjenester av? Saken har tidligere vært diskutert her: Anonymkode: 2e0be...0bb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Og eier og leder av Spesialistlege AS gråter i retten. Anonymkode: 2e0be...0bb 0 Siter
nachnoo Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Fra hvilken rettsak er dette? Når og hvor? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 3 minutes ago, nachnoo said: Fra hvilken rettsak er dette? Når og hvor? https://www.nord24.no/gratkvalt-miriam-i-retten-hele-mitt-rykte-er-odelagt/s/5-32-224620 Fredag møtte hun UNN og Nordlandssykehuset i retten. Begge var representert på toppnivå med UNN-direktør David Johansen og viseadministrerende direktør Beate Sørslett. Partene er i en rekke konflikter, men fredag var det krav om midlertidig forføyning som skulle behandles. Kort sagt krever Spesialistlege at UNN og Nordlandssykehuset skal betale nye regninger med virkning fra 1. august i år etter å ha stoppet betaling og nektet å betale regninger til Spesialistlege AS. Selskapet hennes har kommet i en alvorlig økonomisk knipe etter at sykehusene sluttet å betale. Angell sier at selskapet har fortsatt med behandling av sårbare pasienter til tross for at de ikke har fått betalt, men at pengene nå er i ferd med å renne ut. Innen kort tid vil selskapet måtte begynne å pause behandling av pasienter. I september ligger det an til at kassa er tom. Advokat Christian Hjort representerer UNN og Nordlandssykehuset. Han problematiserer selskapets store utbetalinger til daglig leder Miriam Angell og direktør Robert Simsø. I 2024 hadde de to utbetalt henholdsvis 17,5 millioner kroner og 8,2 millioner kroner i lønn. Tidligere år har eneeier Angell tatt ut et utbytte på mer enn 60 millioner kroner, i tillegg til lønn. Anonymkode: 2e0be...0bb 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.