Gå til innhold

Drapet på barnevernsinstutisjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (Akkurat nå):

Hvis man ikke bor under en stein og følger med i nyhetene og i sosiale medier er det jo kjent at det er mange unge menn som ønsker å bli kjendiser ved å bli høyreekstreme og drepe innvandrere i landet deres.

Nevn minst 3 stk da 

Anonymkode: e45c5...188

Videoannonse
Annonse
Everybody
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nevn minst 3 stk da 

Anonymkode: e45c5...188

Jeg snakker ikke bare i Norge, selv om vi i Norge har hatt mer enn 3 stykker her også.

Manshaus, Breivik, Espen andersen bråthen, og han her ved navn Djordje Wilms.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Feig er han i hvertfall stikke ihjel en kvinne. Jævla taper.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Han er tysk statsborger med serbisk bakgrunn. Ligger bilde av han på Nettavisen.

Everybody
Skrevet

Er virkelig innvandring et så stort problem i Norge? Vi er 5,5 millioner mennesker. Vi er det landet med minst kriminalitet i verden sammen med Japan og Island. Jeg vil vel egentlig ikke si at regjeringen ødelegger landet vårt slik disse høyreekstreme hevder? Noen synspunkter på det?

psykedeliker
Skrevet
Everybody skrev (11 minutter siden):

Er virkelig innvandring et så stort problem i Norge

Innvandring i seg selv trenger ikke være et problem, men det er lov å stille kritiske spørsmål om kriteriene for hvem vi tillater å innvandre. 

"Til og med juli i år har 7.000 fått innvilget familieinnvandring. Bare 2.000 søkte asyl i samme periode."

https://www.nrk.no/norge/hoyre-vil-skjerpe-kravet-til-familieinnvandring-1.17532392

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (6 minutter siden):

Er virkelig innvandring et så stort problem i Norge? Vi er 5,5 millioner mennesker.

Ser en på % av befolkningen er det kanskje ikke så mange, men det er fordi vi har veldig mange gamle etniske nordmenn (som vil dø ut). Du må se på de yngre generasjonene, de er fremtiden til landet, og andelen innvandrere er skyhøy der. I Oslo som helhet var 38% av elevene såkalt "Minoritetsspråklige elever" i 2019 og øker litt år for år vet ikke hva det er nå, men i visse områder er det 100%, veldig mange steder er det over 50%.

https://www.nab.no/minoriteter-i-flertall-ved-56-oslo-skoler/s/5-143-118568

Men for å forenkle ting litt, la oss si at de kommende generasjonene (som er Norges fremtid) er 50% Minoritetsspråklige i Oslo, gjør det noe? Det er subjektivt og kommer an på hva slags kulturer du foretrekker. 

Synes du kulturen i f.eks somalia, eller USA, er bedre enn den norske kulturen? Vel da er det en oppgradering at befolkningens kultur byttes ut. Og noe å juble over. Personlig ser jeg på USA som et veldig trist og kaldt land, ikke noe jeg ønsker å kopiere. Er ingen fasit, men du kan ikke bytte ut halve befolkningen med fremmede folk, og tro at landet vi elsker, vil vedvare slik vi elsker det, det er en fantasi uten hold i virkeligheten.

Anonymkode: a7375...9cc

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes du kulturen i f.eks somalia, eller USA, er bedre enn den norske kulturen?

Etnisitet og kultur er to forskjellige ting.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, psykedeliker said:

Etnisitet og kultur er to forskjellige ting.

MENA-kultur og norsk kultur går rett og slett ikke sammen.
I Norge bygger vi på likestilling, sekularisme, frihet og tillit til staten. I store deler av MENA er det patriarkalske kjønnsroller, religion som styrer lovverket, æreskultur og klanlojalitet.

Dette krasjer frontalt.
Enten tilpasser man seg norske verdier – eller så blir integrering bare et ord på papiret.

Anonymkode: 06d3c...d17

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enten tilpasser man seg norske verdier – eller så blir integrering bare et ord på papiret.

Forsåvidt enig, men du trenger ikke dra inn en FBF for å få frem dét poenget.

Så kan man jo også stille spørsmål ved hvor lojale nordmenn flest egentlig er til sine egne verdier i utgangspunktet.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutes ago, psykedeliker said:

Forsåvidt enig, men du trenger ikke dra inn en FBF for å få frem dét poenget.

Så kan man jo også stille spørsmål ved hvor lojale nordmenn flest egentlig er til sine egne verdier i utgangspunktet.

Aner ikke hva FBF betyr.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aner ikke hva FBF betyr.

Så hvorfor antar du jeg aner hva MENA betyr, annet enn ut fra forklaringen du la ved?

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, psykedeliker said:

Så hvorfor antar du jeg aner hva MENA betyr, annet enn ut fra forklaringen du la ved?

Det er et velkjent begrep. Merkelig du ikke vet hva det betyr. Høres ut som trolling.

MENA er en forkortelse som vanligvis brukes i politikk, økonomi og medier. Den står for Middle East and North Africa– altså Midtøsten og Nord-Afrika.

Det brukes som en samlebetegnelse på landene i disse regionene, men hvilke land som regnes med kan variere litt etter kontekst. Typisk inkluderer MENA:

• Midtøsten: f.eks. Saudi-Arabia, Irak, Iran, Syria, Libanon, Jordan, Israel, Palestina, Jemen, De forente arabiske emirater, Qatar, Kuwait, Bahrain og Oman.

• Nord-Afrika: f.eks. Egypt, Libya, Tunisia, Algerie og Marokko.

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ser en på % av befolkningen er det kanskje ikke så mange, men det er fordi vi har veldig mange gamle etniske nordmenn (som vil dø ut). Du må se på de yngre generasjonene, de er fremtiden til landet, og andelen innvandrere er skyhøy der. I Oslo som helhet var 38% av elevene såkalt "Minoritetsspråklige elever" i 2019 og øker litt år for år vet ikke hva det er nå, men i visse områder er det 100%, veldig mange steder er det over 50%.

https://www.nab.no/minoriteter-i-flertall-ved-56-oslo-skoler/s/5-143-118568

Men for å forenkle ting litt, la oss si at de kommende generasjonene (som er Norges fremtid) er 50% Minoritetsspråklige i Oslo, gjør det noe? Det er subjektivt og kommer an på hva slags kulturer du foretrekker. 

Synes du kulturen i f.eks somalia, eller USA, er bedre enn den norske kulturen? Vel da er det en oppgradering at befolkningens kultur byttes ut. Og noe å juble over. Personlig ser jeg på USA som et veldig trist og kaldt land, ikke noe jeg ønsker å kopiere. Er ingen fasit, men du kan ikke bytte ut halve befolkningen med fremmede folk, og tro at landet vi elsker, vil vedvare slik vi elsker det, det er en fantasi uten hold i virkeligheten.

Hvordan er USA trist og kaldt? De tør være seg der mye mer enn vi her i landet i såfal. Har bodd en del med amerikanere også. De tør å gjøre noe ut av seg.

Endret av UtakknemligDiva
psykedeliker
Skrevet

Det er et velkjent begrep.

Det er "manus" også, men likevel er det mange som merkelig nok(?) ikke har hørt om det. F.eks. psykologen jeg snakket med idag.

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (Akkurat nå):

Hvordan er USA trist og kaldt? De tør være seg der mye mer enn vi her i landet i såfal. Har bodd en del med amerikanere også. De tør å gjøre noe ut av seg.

Om dette er noe du liker, og bedre enn Norge, så greit nok. Ikke noe for meg. (husk du kan bli en av zombiene, du hadde flaks)

UtakknemligDiva
Skrevet

Om dette er noe du liker, og bedre enn Norge, så greit nok. Ikke noe for meg. (husk du kan bli en av zombiene, du hadde flaks)

USA er mer enn dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...