Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det å bare spise ett måltid per dag funger det greit?  Noen som har erfaring? Skal ligge på ca 1200 kcal.

Anonymkode: f0579...f5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du det? Og hvorfor skal du ligge på så ekstremt lavt kaloriinntak, det er jo direkte farlig.

Anonymkode: 9ec0a...396

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal du det? Og hvorfor skal du ligge på så ekstremt lavt kaloriinntak, det er jo direkte farlig.

Fordi jeg synes det er utrolig kjedelig å lage og spise mat, så tenkte det kunne passe meg bra. Har hørt andre gjøre det også. Jeg er lav så må ligge såpass i underskudd for å klare gå ned i vekt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg synes det er utrolig kjedelig å lage og spise mat, så tenkte det kunne passe meg bra. Har hørt andre gjøre det også. Jeg er lav så må ligge såpass i underskudd for å klare gå ned i vekt. 

Da må du bevege deg mer. Du bør ikke ligge på 1200  kalorier. Selv barn trenger mer næring enn det. Dette er direkte helseskadelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det kjedelig å lage så kan d ta en dag i uken hvor du lager opp for 6 dager. så slipper du det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det å bare spise ett måltid per dag funger det greit?  Noen som har erfaring? Skal ligge på ca 1200 kcal.

Et måltid på 1200 kcal er ganske så stort, men om du passer på at det inneholder de næringsstoffene du trenger så er det ikke farlig. Om du er liten av vekst så er det ikke farlig lite heller. Du vil jo fort merke om det ikke er nok slik at du må legge inn et måltid til. OMAD (one meal a day) kalles det, du kan jo google og lese deg opp på det. Anbefales dog ikke om du har (hatt) spiseforstyrrelser selvfølgelig.

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Et måltid på 1200 kcal er ganske så stort, men om du passer på at det inneholder de næringsstoffene du trenger så er det ikke farlig. Om du er liten av vekst så er det ikke farlig lite heller. Du vil jo fort merke om det ikke er nok slik at du må legge inn et måltid til. OMAD (one meal a day) kalles det, du kan jo google og lese deg opp på det. Anbefales dog ikke om du har (hatt) spiseforstyrrelser selvfølgelig.

Med mindre man får hjelp av kvalifisert helsepersonell så bør ingen ligge så lavt i kalorier. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...