AnonymBruker Skrevet 28. august Skrevet 28. august Jeg har aldri helt skjønt logikken i det. Tårer forbinder jeg med sorg, smerte eller frustrasjon – altså negative ting. Men så ser man folk som blir overveldet av glede, og plutselig begynner de å gråte. Er det bare kroppen som "kortslutter" og sender ut samme reaksjon som ved tristhet, eller ligger det noe dypere psykologisk/biologisk forklaring bak? Anonymkode: f7445...417 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. august Skrevet 28. august Fordi gråt handler om følelser. Anonymkode: bddfe...d78 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. august Skrevet 28. august Noen gråter også fordi de er veldig sinte. Det er følelser. Anonymkode: e5e5f...76b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. august Skrevet 28. august Det handler vel som de andre her skriver om; følelser. Ler jeg lenge nok kan det slå over i gråt og omvendt- slå den😂 Tårene kan også renne av skikkelig rørende opplevelser. Anonymkode: 12680...ca0 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 29. august Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men så ser man folk som blir overveldet av glede, og plutselig begynner de å gråte. Er det bare kroppen som "kortslutter" og sender ut samme reaksjon som ved tristhet, eller ligger det noe dypere psykologisk/biologisk forklaring bak? Anonymkode: f7445...417 Det er vel så enkelt, og komplisert, som at det er følelser. Vi mennesker er vel de eneste på planeten som får tårer (som man vet) pga. følelser. Gleden oppstår sjelden i et vakum, men som et resultat av noe som skjer om/rundt de. Om du er bevisst hvorfor personer er glade, vil du se et mønster. Ang. det å gråte av andre følelser, jeg begynner selv å gråte lett av ukontrollert redsel. Ikke av glede. Alt er like lite/mye normalt/vanlig for en selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.