Worriesome Plenty 2 Skrevet 19. september Skrevet 19. september Dersom du blir utsatt for vold, ran, eller voldtekt, stoler du på at rettsstaten Norge vil finne og straffe de som krenker deg adekvat? Jeg gjør ikke det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. september Skrevet 19. september Nei, jeg stoler på at rettsvesen og hjelpeapparat vil legge sten til byrden min. Anonymkode: 3543c...6aa 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 19. september Skrevet 19. september Jeg har heller ikke stor tro på det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. september Skrevet 19. september Kan ikke si at jeg ubetinget gjør det nei. Dessverre. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 19. september Skrevet 19. september Worriesome Plenty 2 skrev (20 minutter siden): Dersom du blir utsatt for vold, ran, eller voldtekt, stoler du på at rettsstaten Norge vil finne og straffe de som krenker deg adekvat? At vi lever i en rettsstat betyr ikke at det er - eller noen gang har vært - noen garanti for at forbrytelser blir oppklart og gjerningspersonene straffet. 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 19. september Skrevet 19. september psykedeliker skrev (16 minutter siden): At vi lever i en rettsstat betyr ikke at det er - eller noen gang har vært - noen garanti for at forbrytelser blir oppklart og gjerningspersonene straffet. Nei. Oppklaringsprosenten for drap er dog meget høy i Norge. Men for min del går dette i stor grad på at straffeutmålingen for voldsforbrytelser er for lav. 1 Siter
Marye Skrevet 19. september Skrevet 19. september (endret) nope, jeg anmeldte 2 afghanere for voldtekt og de ble først siktet og så henlagt, selv om jeg hadde dna bevis og sms bevis Endret 19. september av Marye 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. september Skrevet 19. september Marye skrev (2 minutter siden): nope, jeg anmeldte 2 afghanere for voldtekt og de ble først siktet og så henlagt, selv om jeg hadde dna bevis og sms bevis Jeg hadde aldri i livet turt å anmelde en voldtekt. Jeg ser for meg hva forsvarerne hadde sagt om meg og hvordan jeg hadde blitt svertet noe helt vanvittig. Til slutt hadde jeg fremstått mer skyldig enn gjerningsmannen/-mennene. Anonymkode: 3543c...6aa 0 Siter
Marye Skrevet 19. september Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde aldri i livet turt å anmelde en voldtekt. Jeg ser for meg hva forsvarerne hadde sagt om meg og hvordan jeg hadde blitt svertet noe helt vanvittig. Til slutt hadde jeg fremstått mer skyldig enn gjerningsmannen/-mennene. Anonymkode: 3543c...6aa jeg følte sterkt at en urett var gjort mot meg og anmeldte av den grunn 0 Siter
psykedeliker Skrevet 19. september Skrevet 19. september Marye skrev (45 minutter siden): nope, jeg anmeldte 2 afghanere for voldtekt og de ble først siktet og så henlagt, selv om jeg hadde dna bevis og sms bevis Hvordan skjedde dette? 0 Siter
Glitter Skrevet 19. september Skrevet 19. september (endret) Har opplevd at eks ble dømt for grov vold og forfølgelse. Også har jeg opplevd voldtekt som ble henlagt. Så både ja og nei hva angår om jeg stoler på det. Endret 19. september av Glitter 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. september Skrevet 19. september Nei, i Norge må du forsvare deg selv (samtidig som effektive selvforsvarsmetoder er ulovlige) For meg fremstår det som et psykopatisk system. Og er en av mange grunner til at jeg ikke forstår meg på Nordmenn og Nordmenns politiske holdninger. Politiske holdninger som vi senest for en uke siden fikk bekreftet på nytt at fremdeles gjelder. Anonymkode: 8ba5b...a87 0 Siter
Grendel Skrevet 19. september Skrevet 19. september Jeg tror det kommer an på saken. Jeg synes spesielt "vanlig vold" blir veldig mildt straffet. Det å rane eller banke opp en tilfeldig person gir veldig lav straff. Å mishandle noen så de dør gir ganske lav straff i forhold til mye annet. Maksimalt 6 år hvis hensikten ikke var å drepe. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. september Skrevet 19. september Absolutt ikke. Dessverre. Anonymkode: b842b...fa9 0 Siter
Grendel Skrevet 19. september Skrevet 19. september Marye skrev (1 time siden): nope, jeg anmeldte 2 afghanere for voldtekt og de ble først siktet og så henlagt, selv om jeg hadde dna bevis og sms bevis Jeg synes det er veldig provoserende at det blir så dårlig etterforsket og lett henlagt. I lovverket blir voldtekt behandlet som en veldig alvorlig forbrytelse med strafferamme som drap. I praksis er ressurrsbruken nesten grenseløs for å oppklare et drap mens etterforskningen av voldtekt er ganske slapp. (Jeg baserer meg bare på det jeg har lest, heldigvis) 1 Siter
Drømmeautomat Skrevet 19. september Skrevet 19. september Grendel skrev (58 minutter siden): Jeg tror det kommer an på saken. Jeg synes spesielt "vanlig vold" blir veldig mildt straffet. Det å rane eller banke opp en tilfeldig person gir veldig lav straff. Å mishandle noen så de dør gir ganske lav straff i forhold til mye annet. Maksimalt 6 år hvis hensikten ikke var å drepe. Har samme oppfatning. Grov vold som like gjerne kunne endt opp som drap straffes uforholdsmessig lavt. 1 Siter
FjellOgDalar Skrevet 19. september Skrevet 19. september Alt er relativt, men her er svaret nei. 0 Siter
Marye Skrevet 20. september Skrevet 20. september psykedeliker skrev (På 19.9.2025 den 16.38): Hvordan skjedde dette? hva mener du, hvordan overgrepet skjedde eller hvordan det ble henlagt? 0 Siter
Marye Skrevet 20. september Skrevet 20. september Grendel skrev (På 19.9.2025 den 17.24): Jeg synes det er veldig provoserende at det blir så dårlig etterforsket og lett henlagt. I lovverket blir voldtekt behandlet som en veldig alvorlig forbrytelse med strafferamme som drap. I praksis er ressurrsbruken nesten grenseløs for å oppklare et drap mens etterforskningen av voldtekt er ganske slapp. (Jeg baserer meg bare på det jeg har lest, heldigvis) ja det er helt sykt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.