Gå til innhold

Asperger ble tatt vekk da jeg fikk shizoaffektiv lidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blie asperger tatt vekk da jeg fikk shizoaffektiv? Er noen av symptomene like slik at det ikke er nødvendig å ha asperger? 

Borderline er også tatt vekk, men den ble tatt vekk et halvt år før jeg fikk shizoaffektiv. Så har bare én diagnose nå og det er jo bra forsåvidt. 

@nachnoo

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Interessant. Håper du får svar for nå lurer jeg på det samme (jeg har bipolar med psykose og asperger). 

Anonymkode: 8cc98...fe1

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (8 minutter siden):

Hvorfor blie asperger tatt vekk da jeg fikk shizoaffektiv? Er noen av symptomene like slik at det ikke er nødvendig å ha asperger? 

Jeg tror det er noen av de samme symptomene, folk her inne har trodd jeg har autisme. 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det er noen av de samme symptomene, folk her inne har trodd jeg har autisme. 

Ja okei. Det er jo interessant. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Interessant. Håper du får svar for nå lurer jeg på det samme (jeg har bipolar med psykose og asperger). 

Shizoaffektiv/schizofreni er vel når man har psykose imellom faser med depresjon og hypomani/mani. Slik jeg har skjønt det. Så om du kun har psykose når du er høy eller lav så er det vel ikke Shizoaffektiv du har. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Shizoaffektiv/schizofreni er vel når man har psykose imellom faser med depresjon og hypomani/mani. Slik jeg har skjønt det. Så om du kun har psykose når du er høy eller lav så er det vel ikke Shizoaffektiv du har. 

Jeg har ikke peiling, vet bare at jeg først fikk schizofreni diagnose, så fikk jeg etter ett par år min første mani og de vurderte da å endre den til schizoaffektiv men endte til slutt opp med bipolar med psykose. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke peiling, vet bare at jeg først fikk schizofreni diagnose, så fikk jeg etter ett par år min første mani og de vurderte da å endre den til schizoaffektiv men endte til slutt opp med bipolar med psykose. 

Ok. Det er nok mye mer komplisert enn hva jeg skjønner. Lurer på hvorfor de ikke satte shizoaffektiv på deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...