UtakknemligDiva Skrevet 22. september Skrevet 22. september Vi betaler skatt! Staten får aldri nokk, de finner alltid en grunn til å ha ekstra avgift. Man må vel betale avgift hver gang man går ut døra snart… De som jobber svart, har ingen grunn til dårlig samvittighet 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september Skrevet 23. september Hvorfor er du så sint hele tiden? Hva med å fokusere på mer positive ting enn å bare henge deg opp i det negative? Anonymkode: 174d5...4d8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september Skrevet 23. september UtakknemligDiva skrev (8 timer siden): Vi betaler skatt! Staten får aldri nokk, de finner alltid en grunn til å ha ekstra avgift. Man må vel betale avgift hver gang man går ut døra snart… De som jobber svart, har ingen grunn til dårlig samvittighet Det er fordi folket forventer veldig mye av staten, og isteden for å frata staten oppgaver prøver en å øke skatten for å dekke gapet, men det vil aldri gå å øke skatten nok til å dekke utgiftene så før eller siden blir en nødt til å frata staten oppgaver og må dekke ting selv, eller hvis en ikke har penger klare seg uten ytelsen. Uvant for oss men resten av jordkloden lever jo slik allerede, er synd men nødvendig. Men AP og co vil aldri gjøre det selv de vil bare vedta enda mer av ting og lover borgerne har krav på, så er planen at noen andre skal ta de upopulære men nødvendige grepene, patetisk komplett uansvarlig parti, men nordmenn elsker det. Anonymkode: 39549...f6f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september Skrevet 23. september 8 hours ago, UtakknemligDiva said: Vi betaler skatt! Staten får aldri nokk, de finner alltid en grunn til å ha ekstra avgift. Man må vel betale avgift hver gang man går ut døra snart… De som jobber svart, har ingen grunn til dårlig samvittighet Det er dyrt å drifte en velferdsstat. Anonymkode: 1f3ed...191 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september Skrevet 23. september Hver gang du poster innlegg på dol så r du forbanna på noe? Anonymkode: d9286...64b 0 Siter
psykedeliker Skrevet 23. september Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er dyrt å drifte en velferdsstat. Det blir enda dyrere på lang sikt å la være. Men vi må få slutt på det hemningsløse sløseriet i offentlig sektor. 1 Siter
Kayia Skrevet 23. september Skrevet 23. september UtakknemligDiva skrev (16 timer siden): Vi betaler skatt! Staten får aldri nokk, de finner alltid en grunn til å ha ekstra avgift. Man må vel betale avgift hver gang man går ut døra snart… De som jobber svart, har ingen grunn til dårlig samvittighet Det korte svaret er økte kostnader til velferdsytelser og demografiske endringer. På regjeringen.no kan du lese mer om dette, bl.a: "Staten bruker mest penger på ytelser fra folketrygden, spesielt alderspensjon, uføretrygd, sykepenger og dagpenger. Andre store utgiftsposter inkluderer rammetilskudd til kommuner og fylkeskommuner, samt utgifter til helse, utdanning og forsvar.". Videre kan du også lese at "De største inntektene til staten er petroleumsinntekter, arbeidsgiver- og trygdeavgift, skatt på formue og inntekt og merverdiavgift". Når feks trygdesatser eller barnetrygden økes, eller antallet eldre, syke eller uføre øker, må det kompenseres i form av økte inntekter fra feks skatter eller avgifter som mva, fra den mye omtalte formueskatten, eller fra - det feks MDG og SV ikke tar inn over seg - inntekter fra olje og gass. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. september Forfatter Skrevet 23. september Kayia skrev (59 minutter siden): Det korte svaret er økte kostnader til velferdsytelser og demografiske endringer. På regjeringen.no kan du lese mer om dette, bl.a: "Staten bruker mest penger på ytelser fra folketrygden, spesielt alderspensjon, uføretrygd, sykepenger og dagpenger. Andre store utgiftsposter inkluderer rammetilskudd til kommuner og fylkeskommuner, samt utgifter til helse, utdanning og forsvar.". Videre kan du også lese at "De største inntektene til staten er petroleumsinntekter, arbeidsgiver- og trygdeavgift, skatt på formue og inntekt og merverdiavgift". Når feks trygdesatser eller barnetrygden økes, eller antallet eldre, syke eller uføre øker, må det kompenseres i form av økte inntekter fra feks skatter eller avgifter som mva, fra den mye omtalte formueskatten, eller fra - det feks MDG og SV ikke tar inn over seg - inntekter fra olje og gass. Det er veldig dumt at eldre veldig syke blir tvunget til å være i live. Jeg var utplassert på eldrehjem for mange år siden, da sa det at de har plikt til å gjøre førstehjelp selv om vedkommende var veldig syk. Jeg synes ikke det er greit. Jævla natur forresten. Jævla alderdom! Det må såklart være en del av livet det og. Det er helt bortkastet å eksistere, når man bare ligger på et eldrehjem. Det bør egentlig være gentesting, for å kunne få barn. Dette ville nok redusert en del i dårlige videreføringer. Selv er jeg ansvarlig nok til å ikke føre videre noe av meg, men mange virker dessverre ikke til å ha denne selvinnsikten. Nettopp fordi jeg bærer det jeg bærer, og jeg vil ikke bidra til at utgifter økes unødvendig. Folk blir bare syke hele tiden! Hva er det med oss? 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. september Forfatter Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er dyrt å drifte en velferdsstat. Anonymkode: 1f3ed...191 De har råd til å sløse! 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. september Forfatter Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor er du så sint hele tiden? Hva med å fokusere på mer positive ting enn å bare henge deg opp i det negative? Anonymkode: 174d5...4d8 Fordi mye av det jeg nevner her er til hinder for mye av det som kunne vært fint. Kjenner folk som tjener greit, men de er selvstendig næringsdrivende, og med det kommer så ekstremt mange utgifter, at de nesten ikke kan gjøre noen ting. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 23. september Skrevet 23. september UtakknemligDiva skrev (13 minutter siden): Fordi mye av det jeg nevner her er til hinder for mye av det som kunne vært fint. Men hvilke løsninger har du bidratt med selv? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september Skrevet 23. september 15 minutes ago, UtakknemligDiva said: Fordi mye av det jeg nevner her er til hinder for mye av det som kunne vært fint. Kjenner folk som tjener greit, men de er selvstendig næringsdrivende, og med det kommer så ekstremt mange utgifter, at de nesten ikke kan gjøre noen ting. Hva slags ting har de ikke råd til å gjøre? Anonymkode: 1f3ed...191 0 Siter
Everybody Skrevet 23. september Skrevet 23. september Det finnes faktisk ingen lover eller forskrifter som hindrer staten i å innføre avgifter. De kan i prinsippet finne på nye avgifter når som helst, så lenge Stortinget vedtar det. Det er altså ikke noe juridisk tak på hvor mange eller hvor store avgifter vi kan få – det handler bare om politiske prioriteringer og hva de får flertall for. 1 Siter
Lillemus Skrevet 23. september Skrevet 23. september UtakknemligDiva skrev (1 time siden): Det er veldig dumt at eldre veldig syke blir tvunget til å være i live. Jeg var utplassert på eldrehjem for mange år siden, da sa det at de har plikt til å gjøre førstehjelp selv om vedkommende var veldig syk. Jeg synes ikke det er greit. Jeg har en sønn som jobber på sykehjem og ifølge ham så skal de ikke prøve gjenoppliving om brukerne får hjertestans f.eks. Det vil i de fleste tilfellene føre skader som bare forlenger lidelsen med noen dager. 0 Siter
Vhanja Skrevet 23. september Skrevet 23. september UtakknemligDiva skrev (1 time siden): Det er veldig dumt at eldre veldig syke blir tvunget til å være i live. Jeg var utplassert på eldrehjem for mange år siden, da sa det at de har plikt til å gjøre førstehjelp selv om vedkommende var veldig syk. Jeg synes ikke det er greit. Min bestemor fikk lungebetennelse etter lungebetennelse på slutten. De første gangene tok de henne til sykehuset og ga henne behandling. Men etterhvert ble det klart at kroppen var i ferd med å gi opp så da sa sykehjemmet til oss at neste gang hun fikk lungebetennelse, så kom de ikke til å forsøke å holde henne i live, bare gi pallativ behandling. Ellers høres det ikke greit ut å være så sint hele tiden. Virker temmelig slitsomt. 2 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. september Forfatter Skrevet 23. september Everybody skrev (44 minutter siden): Det finnes faktisk ingen lover eller forskrifter som hindrer staten i å innføre avgifter. De kan i prinsippet finne på nye avgifter når som helst, så lenge Stortinget vedtar det. Det er altså ikke noe juridisk tak på hvor mange eller hvor store avgifter vi kan få – det handler bare om politiske prioriteringer og hva de får flertall for. Så vi kan altså risikere å måtte betale 70% skatt altså.. Mø vi ha avgift for å ha smartphone og? For å eie klær? Betale ekstra gebyr for hver gang vi kjøper mat? Rart de ikke har funnet på det. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. september Forfatter Skrevet 23. september psykedeliker skrev (1 time siden): Men hvilke løsninger har du bidratt med selv? Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 23. september Skrevet 23. september (endret) UtakknemligDiva skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende. Kan du holde deg til tema og svare på det jeg spør om? Har du noen gang deltatt i demokratiet i det hele tatt, eller klager du bare for å klage? Endret 23. september av psykedeliker 0 Siter
Everybody Skrevet 23. september Skrevet 23. september UtakknemligDiva skrev (4 minutter siden): Så vi kan altså risikere å måtte betale 70% skatt altså.. Mø vi ha avgift for å ha smartphone og? For å eie klær? Betale ekstra gebyr for hver gang vi kjøper mat? Rart de ikke har funnet på det. Det finnes verken lover, forskrifter, paragrafer eller hemmelige grunnlovstillegg som forbyr nye avgifter. Jussen er krystallklar: Staten kan lage en “smartphone-paragraf” eller en “matvaregebyrforskrift” i morgen, så lenge Stortinget nikker ja. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. september Forfatter Skrevet 23. september psykedeliker skrev (5 minutter siden): Kan du holde deg til tema og svare på det jeg spør om? Har du noen gang deltatt i demokratiet i det hele tatt, eller klager du bare for å klage? Det er akkurat slik jeg oppfatter dine svar. Man vet ikke alltid hva du egentlig spør om eller hvorfor du svarer det du svarer. Nei, jeg vil ikke bruke hele livet på å diskutere for andre folks skyld. Det er også for mye som trigger meg så jeg ville fått hodepine av å være så sint. Så det er liksom enten være hele ditt liv i politikken, eller vær et kjedelig lydig menneske som må drepe ditt barn dersom staten gir ordre om det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.