Kayia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden UtakknemligDiva skrev (1 time siden): Det er veldig dumt at eldre veldig syke blir tvunget til å være i live. Jeg var utplassert på eldrehjem for mange år siden, da sa det at de har plikt til å gjøre førstehjelp selv om vedkommende var veldig syk. Jeg synes ikke det er greit. Jævla natur forresten. Jævla alderdom! Det må såklart være en del av livet det og. Det er helt bortkastet å eksistere, når man bare ligger på et eldrehjem. Det bør egentlig være gentesting, for å kunne få barn. Dette ville nok redusert en del i dårlige videreføringer. Selv er jeg ansvarlig nok til å ikke føre videre noe av meg, men mange virker dessverre ikke til å ha denne selvinnsikten. Nettopp fordi jeg bærer det jeg bærer, og jeg vil ikke bidra til at utgifter økes unødvendig. Folk blir bare syke hele tiden! Hva er det med oss? Syke eldre får også hjelp dersom utsiktene for å bli bra igjen er tilstede. Min mor er over 90, og får fremdeles bistand og medisinering når hun blir dårlig, men hun bor fremdeles hjemme og greier seg selv. Det er nok noe annerledes med de som er så syke at de bor på sykehjem. Sykehjemmene fungerer ikke som aldershjem gjorde tidligere, men er nok mer en ventestasjon for de som er så syke at de mer eller midre er i terminalfase. Jeg er ellers glad for at man ikke gentester forut svangerskap. Det er mange eksempler på at barn av foreldre med ulike utfordringer har greid å skape seg et godt liv tross kronglete oppvekst. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kayia skrev (1 minutt siden): Sykehjemmene fungerer ikke som aldershjem gjorde tidligere, men er nok mer en ventestasjon for de som er så syke at de mer eller midre er i terminalfase. Det er nok store forskjeller fra sted til sted, til og med på forskjellige avdelinger på samme sted. 0 Siter
Kayia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden psykedeliker skrev (13 minutter siden): Det er nok store forskjeller fra sted til sted, til og med på forskjellige avdelinger på samme sted. Det stemmer nok at noen kommuner er bedre stilt, men av økonomiske årsaker ønsker de aller fleste kommuner at eldre bor hjemme så lenge de kan. De fleste kommuner har lange ventelister til sykehjemmene, som betyr at bare de sykeste får plass. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.