Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg er høysensitiv og det har sine utfordringer i livet mitt, andre som er det og her? Hvilke utfordringer har du? 

Anonymkode: 8f32a...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet jeg er høysensitiv og det har sine utfordringer i livet mitt, andre som er det og her? Hvilke utfordringer har du? 

Er følsom for lys og lyd. Veldig påvirket av årstidene som mørketid og våroppvåkningen. Lurer av og til om jeg burde flyttet på meg etter hvor det var lyst nok i verden. 

Ellers er jeg glad i lyddempende hodetelefoner, skjønner ikke hvordan jeg kunne levd uten. 

psykedeliker
Skrevet

Jeg har opplevd lignende tilstander, men det var under ekstrem stresspåkjenning.

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan vet man om man er det når man ikke har prøvd å være i en annens kropp? Dette er sånn enkelte selvdiagnotiserte seg med for noen år siden. 

Er folk som har migrene høysensitive? Er man høysensitiv om man blir fort sint? 

Man kan finne endeløse grunner til at man er hsnstv. 

Jeg ser ikke på meg selv som høysensitiv. Siden jeg mener det er bare en irriterende diagnose enkelte setter på seg selv av en eller annen grunn. De kan være plagsomme å være rundt, for sterkt lys, for høye lyder, kjenner energier (de innbiller seg) selvfølgelig. Alle kan sikkert kjenne energier, men disse mener de har en sånn helt unik evne. Hvis det eksisterer, er jeg glad ikke har fått denne «gaven»

Skrevet

Jeg er midt på treet når det gjelder nevrotisisme / høysensitivitet tror jeg selv. Jeg er ganske ubekymret og lykkelig mesteparten av tiden, men jeg har det i meg å bli langt nede, bekymre meg og miste søvnen i visse situasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (12 timer siden):

Hvordan vet man om man er det når man ikke har prøvd å være i en annens kropp? Dette er sånn enkelte selvdiagnotiserte seg med for noen år siden. 

Jeg ser ikke på meg selv som høysensitiv. Siden jeg mener det er bare en irriterende diagnose enkelte setter på seg selv av en eller annen grunn. De kan være plagsomme å være rundt, for sterkt lys, for høye lyder, kjenner energier (de innbiller seg) selvfølgelig. Alle kan sikkert kjenne energier, men disse mener de har en sånn helt unik evne. Hvis det eksisterer, er jeg glad ikke har fått denne «gaven»

En trenger da ikke være i en annens kropp for å skjønne om man har blindtarmsbetennelse eller depresjon eller annet. En klarer jo å lese de symptomer som står oppført?

Anonymkode: a277b...d69

psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (12 timer siden):

For en gangs skyld er vi faktisk enige.

UtakknemligDiva
Skrevet
Grendel skrev (16 timer siden):

Jeg er midt på treet når det gjelder nevrotisisme / høysensitivitet tror jeg selv. Jeg er ganske ubekymret og lykkelig mesteparten av tiden, men jeg har det i meg å bli langt nede, bekymre meg og miste søvnen i visse situasjoner. 

Du beskriver den personen jeg omgås av og til som er det jeg vil kalle høysensitiv. Det er irriterende folk å være rundt. 

Nei, jeg sier ikke at DU virker sånn.

UtakknemligDiva
Skrevet
psykedeliker skrev (8 timer siden):

For en gangs skyld er vi faktisk enige.

Er vi uenige ofte?

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (På 26.9.2025 den 23.52):

Du beskriver den personen jeg omgås av og til som er det jeg vil kalle høysensitiv. Det er irriterende folk å være rundt. 

Nei, jeg sier ikke at DU virker sånn.

Jeg tror beskrivelsen min passer på 80% av befolkningen.

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (7 timer siden):

Det tror jeg og, derfor stusser jeg veldig over at du kaller deg selv høysensitiv. Er ikke det du beskriver helt vanlig?

Skrevet
Grendel skrev (7 timer siden):

Heldigvis ikke 😁

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (52 minutter siden):

Heldigvis ikke 😁

Mener du det? Mener du at dette "Jeg er midt på treet når det gjelder nevrotisisme / høysensitivitet tror jeg selv. Jeg er ganske ubekymret og lykkelig mesteparten av tiden, men jeg har det i meg å bli langt nede, bekymre meg og miste søvnen i visse situasjoner. " ikke er normalt? Jeg kjenner ingen dette ikke passer for, meg selv inkludert. Hva er det som gjør dette unormalt for deg. Men jeg ville aldri funnet på å kalle dette høysensitiv, trolig fordi jeg kjenner et par høysensitive og da snakker vi ganske ekstreme tilstander med lyd og lys.

Skrevet

Jeg kjenner nok ande folk enn deg. Og om man er midt på treet, er det ca 50% (og ikke 80%) som er som en selv.

De fleste er heldigvis ikke midt på treet når det gjelder nevrotisisme.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det tror jeg og, derfor stusser jeg veldig over at du kaller deg selv høysensitiv. Er ikke det du beskriver helt vanlig?

Når jeg leser tråden en gang til skjønner jeg at jeg kan ha blitt misforstått. Jeg regner meg ikke som høysensitiv.

Jeg tror ikke jeg er spesielt sart og bekymret. Jeg anser meg som midt på treet. Det finnes de som er mer tykkhudet også.

Spørsmålet i tråden var ikke til meg. 

Endret av Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er vel bare en tulle"diagnose".

Ja, det er det.

AnonymBruker
Skrevet

Grendel skrev (12 timer siden):

Når jeg leser tråden en gang til skjønner jeg at jeg kan ha blitt misforstått. Jeg regner meg ikke som høysensitiv.

Jeg tror ikke jeg er spesielt sart og bekymret. Jeg anser meg som midt på treet. Det finnes de som er mer tykkhudet også.

Spørsmålet i tråden var ikke til meg. 

Det var godt å høre  🙂 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2025 den 23.00):

Ja jeg er veldig lite mottakelig om noen behandler meg dårlig eller ikke helt optimalt som jeg ønsker. Tar meg utrolig fort nær om jeg får kritikk og kan overtenke det i dagesvis. Kjenner også humøret til andre og de sin dagshumør. 

Anonymkode: d91c0...d3c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...