Gå til innhold

Datter utspurt av fremmed mann på gata

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datter på 12 år kom inn til meg helt forskrekket etter en tur ute. En fremmed voksen mann hadde stilt henne spørsmål om hvor gammel hun var, hvor hun bodde og også filmet hunden hun gikk tur med (han hadde spurt først, men hun torde ikke si nei). Dette skjedde rett utenfor der vi bor, så da hun fortalte om dette gikk jeg ut for å se hvem det var. Jeg fant mannen hun hadde beskrevet og spurte om han nettopp hadde sett ei jente med en hund. Da han svarte ja til dette så spurte jeg om hvorfor han hadde spurt henne om hvor hun bor og hvor gammel hun er, og sa at dette ikke var greit og at jeg derfor var kommet ut for å se hvem dette var. Han sa da at han visste hvem jeg var og at han hadde møtt meg (pg datteren) for 11 år siden utenfor en bhg og lurte på om det var henne han hadde møtt. Han ville vite hvem det var fordi han trodde han visste hvem det var. Det viser seg altså at det er en forelder som har hatt barn i sammen barnehage en gang for minst ti år siden, ikke sett eller hatt kontakt med siden, og nå går visst barnet hans på samme idrettslag som min... Jeg følte meg passe teit og sa jeg var glad det "bare var han" og "jeg husker deg nå" osv. (Men husker så vidt. Vagt...) Men datteren min fikk en dårlig følelse og jeg kjenner meg passe teit også. 

Men hvem har oppført seg rart her egentlig? Er det så merkelig at jeg blir nysgjerrig på hvem det er som filmer bikkja og stiller spørsmål om privat info direkte fra en tolvårig jente... Hvordan skal hun egentlig vite at mannen ikke hadde onde intensjoner. Hun kan kan umulig huske han fra hun var omtrent baby, det gjør ikke engang jeg. 

Selv om jeg er kvinne og ikke mann, så passer jeg fortsatt på å ikke spørre ut fremmede barn jeg møter. Hvorfor i alle dager skal jeg spørre barn hvor de bor osv? Man lærer dem opp til å ikke fortelle sånt til fremmede, og da går jeg selvsagt ikke rundt og spør fremmede barn om det. Ofte kommer jeg i kontakt med barn via egne barn på lekeplasser o.l. og særlig litt mindre barn er nokså åpne og glad for å prate med andre. Men jeg som voksen tar jo ansvar for å beskytte deres privatsfære! Jeg spør dem ikke ut om alt mulig, selv ikke som kvinne. 

Er det jeg som er rar som synes denne mannen oppførte seg upassende, eller er det han? Jeg fikk i alle fall forklart datteren at det "bare" var en som trodde han kanskje visste hvem hun var, men fortsatt. Helt på trynet oppførsel. 

Anonymkode: 77d73...042

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han oppførte seg upassende, i dag burde en voksen mann vite bedre enn å gjøre noe slikt. 

Skrevet

Enig med Lillemus. Og han burde gjort seg til kjenne — fortalt at han husket henne fra barnehagen. 

Anonymkode: 89ee0...da4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...