Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du et tips om hva jeg bør få med meg på min fire dagers ferie i Berlin sammen med ungdommen min? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er han interessert i - historie, sport, musikk/media, shopping? Berlin er stor, så det er lurt å planlegge litt, slik at det ikke går altfor mye tid til transport. 

Hvis ingen av dere har vært der før, kan det være en god start å ta en hop on/off-busstur. Det er ofte flere konkurrerende selskap som tilbyr dette, så velg en rute som er praktisk ut fra der dere bor. Da fraktes dere forbi mange av topp-severdighetene og kan ta en ny runde etterpå og gå av ved de dere vil se nærmere på. 

Mange ungdommer vil like å besøke East side gallery, fjernsynstårnet og olympiastadion. På Museumsinsel er det mange museer vegg i vegg, men det er også mange temamuseer andre steder i byen, så man kan velge ut fra interesser. Kreuzberg er en "alternativ" bydel med mye gatekunst etc., ved Potzdamer Platz er det både shoppingsenter og noe mediegreier - tror det var avansert kino og filmmuseum.

Med forbehold om at det er lenge siden jeg var i Berlin 😉

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...