Gå til innhold

Fikk høre navnet på min avdøde mormor mot meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er sikkert 15år siden. Vi var på slektstreff og møtte da tanten til min mor, hun var nok nærmere 90år da. Jeg gikk mot henne og ville prate (var ca 18år). Min mormor het et spesielt navn, hun på 90år så mot meg og sa min mormors navn. Sa da at neida, jeg er ikke henne. Hun som sa det navnet døde like etter og var ei tante til min avdøde mormor som døde kun 38år gammel. 

Har tenkt i ettertid på om jeg minnet henne om mormor eller om hun var i rommet? 

Anonymkode: 7dd88...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hun som sa det navnet døde like etter og var ei tante til min avdøde mormor som døde kun 38år gammel. 

Har tenkt i ettertid på om jeg minnet henne om mormor eller om hun var i rommet? 

Siden 90-åringen var tanten til mormoren din, husket hun nok niesen sin slik hun så ut da hun var ung. Dere er i såpass nær slekt at du kan likne på et minne som er så gammelt. 

I januar var jeg i begravelsen til en jeg var nær venn med i hele barndommen og ungdommen og har hatt sporadisk kontakt med som voksen. Jeg kjente brødrene hans også, men dem har jeg ikke sett siden skoledagene, dvs. det må være minst 50 år siden sist. Kirken begynte å fylles, og det ble tydelig hvem som var nærmeste familie. Blant dem så jeg en ung mann som liknet veldig på en av brødrene og rakk å tenke "er det lillebroren?" Men så tenkte jeg litt mer fornuftig og regnet med årene som hadde gått, og da forsto jeg at den unge selvfølgelig var avdødes sønn...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...