Gå til innhold

Romantikk, Starlet, Topp og Girls.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker disse bladene fra ungdomstiden min, leste dem mye. 

Anonymkode: 448e6...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Girls er for nytt for meg, men jeg leste noe Topp ja, mest Romantikk og Starlet. :D 

påskelilje
Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å kjøpe disse bladene... men leste Romantikk og Starlet hos venninner 😅

psykedeliker
Skrevet

Jeg husker ungdomsmagasinet Spirit med tegneserien Napoleon, der handligen foregikk inne på et mentalsykehus.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg husket humorbladet Pyton, lurer på om det har tålt tidens tann. Alle mine blader er blitt borte. 

psykedeliker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (8 minutter siden):

Alle mine blader er blitt borte.

Pytonbladene var så populære at de sirkulerte rundt til de bokstavelig talt gikk i oppløsning. Derfor er de så vanskelige å finne idag.

Forøvrig kan vi lure på om enkelte NAV-tiltak er inspirert av Pyton. For eksempel for noen år siden da de satte folk med helt motsatte psykiske utfordringer på samme gruppe, og forventet at det ville gå knirkefritt.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg kjøpte romantikk. Hadde en hel stabel på rommet mitt. Kostet 3 kroner. Det første jeg leste i bladet var " Spør Sandra" og " mitt første kyss " 

Jeg fikk 15 kroner i ukepenger og for de pengene, måtte jeg vaske kopper annen hver dag og ta fredagsvasken på stua. 

Nicklusheletida
Skrevet
påskelilje skrev (37 minutter siden):

Jeg fikk ikke lov til å kjøpe disse bladene... men leste Romantikk og Starlet hos venninner 😅

Fikk du ikke lov ? De var jo veldig uskyldige de bladene da. 

Skrevet (endret)

Husker jeg leste Romantikk i skjul, lånte gjerne av venninner. Romantikk var jo Cupido for 10-12-åringer 😅

Endret av Ekstra
Skrevet

Jeg leste ingen blader av den typen.

Men vi hadde en dagmamma som kom hjem til oss. Hun kjøpte to ukeblader om morgenen den dagen de kom ut, og hadde dem med.  Det var to av "familiebladene" i storformat av typen Hjemmet, Allers og Norsk Ukeblad - husker ikke når hun byttet fra NU til Hjemmet eller omvendt. Jeg sluttet tidlig på skolen og leste gjennom dem før foreldrene mine kom fra jobb og hun tok bladene med seg hjem. Det var ikke alle fortsettelsesfortellingene ("romanene") som fenget. Men jeg slukte alt jeg forsto litt av i kategorien reportasjer, noveller, "virkelighetshistorier" og faste spalter med spørsmål og svar. Jeg husker f.eks. godt den - eh - originale spørrespalten til den "synske" Anna Elisabeth Westerlund i Allers. 

Moren min kjøpte KK i mange år, noen ganger Alle Kvinner i feriene. Så jeg var allerede som barn godt orientert om mote, kvinnehelse, samlivsproblemer og kjærlighetshistorier selv om jeg ikke leste bladene som var beregnet på de yngre 🤭

Skrevet
påskelilje skrev (3 timer siden):

Fikk heller ikke lov til å lese sånne blader, heller ikke vanlige ukeblader😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...