Gå til innhold

Hvilken alkoholholdig drikke liker du best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I prioritert rekkefølge:

Øl

Engelsk musserende

Hard seltzer

Champagne

Cremant

Cava

Gin Tonic

Hvitvin (foretrekker Chardonnay)

Rosevin

Rødvin

(langt ned på lista: Prosecco)

(enda lengre ned på lista: Brun sprit)

(Helt nederst på lista: Akevitt)

(Burde vært straffbart å selge: Fernet Branca)

Endret av ISW
Skrevet
munchin skrev (32 minutter siden):

Prosecco her.

Øl

single malt whiskey 

Skrevet

Hvis jeg bare skal ha noe å drikke, og er litt sulten så er det øl 9 av 10 ganger.

Ellers kommer det an på hva man spiser. Rødt kjøtt krever nesten rødvin. Cremant eller en Riesling til skalldyr. (Bobler er alltid godt). Øl og akevitt til pinnekjøtt eller ribbe. Portvin til ost. Eplesider fra Hardanger eller noe annet sprudlende som aperitiff så man ikke blir for mett.

Hvis jeg er for mett til å ha lyst på øl kan jeg like en drink. Mojito f.eks.  Kanskje en Whisky en sjelden gang.

Kort sagt liker jeg alt best.

Skrevet

Nå er jeg mer eller mindre avholds, men cider kan jeg like. :) 

Skrevet

I rekkefølge:

Øl
Musserende
Hvitvin
Whisky (single malt, ikke røyksmak)
Rødvin
Drinker

Foretrekker øl for det meste og drikker bare musserende/vin til litt spesielle anledninger, f.eks jentekveld, til middag, nyttårsaften osv.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Vodka/sprite. 

Skrevet

Jeg er glad i mye forskjellige alkoholholdige drikker, og hva jeg har lyst på avhenger av anledning og tilbehør.

Veldig glad i både champagne (og cava og cremant), rødvin, hvitvin, drinker som GT og også øl. En sjelden gang også whisky eller cognac.

Skrevet

Jeg er nok mest glad i rødvin, men synes også mye annet er godt - avhenger av hva jeg skal ha det til.

Jeg liker øl, og da enten pils/lager eller juleøl. Ipa og andre grumsete alternativer liker jeg ikke. Til juleølen tar jeg svært gjerne akevitt.

Av hvitvin liker jeg best riesling. Jeg kan sett pris på ett glass champagne eller cremant, men denne bælmingen som enkelte damer har av "bobler" har jeg aldri fattet interesse for. :) 

Foruten akevitt, nevnt over, er det jo stas med en GT. Jeg synes også det er godt med Kahlua, Southern Comfort, Baileys og lignende. 

Skrevet
morsan skrev (3 minutter siden):

Jeg er nok mest glad i rødvin, men synes også mye annet er godt - avhenger av hva jeg skal ha det til.

Jeg liker øl, og da enten pils/lager eller juleøl. Ipa og andre grumsete alternativer liker jeg ikke. Til juleølen tar jeg svært gjerne akevitt.

Av hvitvin liker jeg best riesling. Jeg kan sett pris på ett glass champagne eller cremant, men denne bælmingen som enkelte damer har av "bobler" har jeg aldri fattet interesse for. :) 

Foruten akevitt, nevnt over, er det jo stas med en GT. Jeg synes også det er godt med Kahlua, Southern Comfort, Baileys og lignende. 

GT er min favorittdrink. Helt utrolig god og frisk!

Jeg synes et lite glass akevitt passer veldig godt til fet mat som julemiddag eller komle, men liker det ikke ellers. 

Skrevet
Vhanja skrev (5 minutter siden):

GT er min favorittdrink. Helt utrolig god og frisk!

Jeg synes et lite glass akevitt passer veldig godt til fet mat som julemiddag eller komle, men liker det ikke ellers. 

Nei, enig i det. Det er til julemat o.l. at jeg tar øl og akevitt :)

Skrevet
morsan skrev (2 timer siden):

Nei, enig i det. Det er til julemat o.l. at jeg tar øl og akevitt :)

Det passer faktisk bra til fårikål også.

Skrevet (endret)

Jeg er mest glad i tørr hvitvin om det ikke er drikke til mat. Til mat blir det en helt annen sak, og syns det er spennende å gå på tvers av tidligere sannheter. Bobler er overraskende godt til ribbe eller pinnekjøtt feks, og det er lenge siden rødvin til torsk eller annen hvit fisk var "riktig" for meg. Syns også det er spennende med diverse tyngre og mørkere øl, fks en stout, der rødvin var et selvfølgelig følge før. Jeg sliter mer med den nyere trenden der drinker krysses med og erstatter vin til mat. Det blir ofte for mye sødme for meg. 

Av drinker er en god gin med tonic aldri feil, men også her spiller kontekst inn. Jeg drikker egentlig veldig lite sprit når jeg tenker meg om, kun om jeg får det servert hos andre.

Med unntak av akevitt til julematen selvfølgelig, den bare må jeg ha.

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...