Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som så på premieren på lørdag? 

Tenker bare på Danby Choi. Hvorfor heter han det? Er Danby et koreansk navn?

Anonymkode: b4cc8...98c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er navnet hans, hvorfor han heter det er det vel bare foreldrene som kan svare på. :)

Jeg har ikke sansen for fyren, men han var jo utvilsomt den desidert beste av deltagerene... 

Skrevet

Jeg så det, ja.

I følge Google er Danby et gammelt engelsk navn, som kommer fra "Danebygd", dvs  "viking"- bosetningene som var i England. "Danbi" er et koreansk navn.

I følge meg er det ganske vanlig i Korea å ta et engelsk fornavn. Spesielt blant de som tenker å ha internasjonale forbindelser. Navnet bør gjerne fungerer på koreansk også. 

Danby Choi er derfor et erketypisk koreansk navn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde ikke tenkt å se det, men av to "onder" var Skal vi danse langt bedre underholdning enn de ville jungelfristelsene på Nrk.

Danby var i en klasse for seg. Jeg så at Jan Thomas satt og gråt mens Vendela danset. Pussige greier. Det er mye gråt på TV2.

Skrevet
Babette skrev (6 timer siden):

Jeg hadde ikke tenkt å se det, men av to "onder" var Skal vi danse langt bedre underholdning enn de ville jungelfristelsene på Nrk.

Danby var i en klasse for seg. Jeg så at Jan Thomas satt og gråt mens Vendela danset. Pussige greier. Det er mye gråt på TV2.

Jan Thomas kjenner jo Vendela godt, så han var vel rørt da. Så flink var hun jo tross alt ikke. :) Jeg hadde ikke gjort det så godt som henne en gang, så nå kaster jeg stein i glasshus, bare så det er sagt.

Skrevet

Danby var veldig flink. Jeg har ikke noe i mot fyren så kan godt være jeg heier på han. :)

Skrevet
Lillemus skrev (2 timer siden):

Jan Thomas kjenner jo Vendela godt, så han var vel rørt da. Så flink var hun jo tross alt ikke. :) Jeg hadde ikke gjort det så godt som henne en gang, så nå kaster jeg stein i glasshus, bare så det er sagt.

Men artig med Viggo Venn. Han har et veldig smittende humør, både med og uten refleksvest.

Når det gjelder dommerne, burde de oppføre seg såpass profesjonelt at de ikke lar seg påvirke av hvem de kjenner privat. Klarer de ikke det, er de inhabile.

Skrevet
Babette skrev (6 minutter siden):

Men artig med Viggo Venn. Han har et veldig smittende humør, både med og uten refleksvest.

Når det gjelder dommerne, burde de oppføre seg såpass profesjonelt at de ikke lar seg påvirke av hvem de kjenner privat. Klarer de ikke det, er de inhabile.

Viggo Venn er en solstråle ja! ❤️ 

Jeg har også stusset litt på dette med inhabilitet, men på den annen side så kjenner vel mange av disse kjendisene hverandre fra før, i en eller annen grad. Jeg tror Jan Thomas er såpass profesjonell at han klarer den saken der fint, da var det nok hakket verre med opptil flere tidligere dommere vil jeg si. En ga jo poeng fordi deltakerne var vakre jenter, en annen pga legning. Da blir det for dumt.

Skrevet
Lillemus skrev (30 minutter siden):

Viggo Venn er en solstråle ja! ❤️ 

Jeg har også stusset litt på dette med inhabilitet, men på den annen side så kjenner vel mange av disse kjendisene hverandre fra før, i en eller annen grad. Jeg tror Jan Thomas er såpass profesjonell at han klarer den saken der fint, da var det nok hakket verre med opptil flere tidligere dommere vil jeg si. En ga jo poeng fordi deltakerne var vakre jenter, en annen pga legning. Da blir det for dumt.

Og useriøst. Personlig synes jeg det kun burde være dommere med fagkunnskap. Det er jo veldig lærerikt for oss som seere å høre hva de legger vekt på og hvordan de resonnerer. Kjærlighetserklæringene til JT, derimot, kan jeg godt unnvære.

Seerstemmene ivaretar den mer folkelige delen av bedømmingen.

Skrevet
Babette skrev (13 minutter siden):

Og useriøst. Personlig synes jeg det kun burde være dommere med fagkunnskap. Det er jo veldig lærerikt for oss som seere å høre hva de legger vekt på og hvordan de resonnerer. Kjærlighetserklæringene til JT, derimot, kan jeg godt unnvære.

Seerstemmene ivaretar den mer folkelige delen av bedømmingen.

Nå er jo både Nadia og Merethe i høyeste grad dommere med fagkunnskap. :) Jeg synes det er greit at de har litt begge deler, men veldig greit med litt skifte fra tidligere sesonger (og da snakker jeg ikke om Trine)...

Skrevet
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Nå er jo både Nadia og Merethe i høyeste grad dommere med fagkunnskap. :) Jeg synes det er greit at de har litt begge deler, men veldig greit med litt skifte fra tidligere sesonger (og da snakker jeg ikke om Trine)...

Ja jeg mener det bare burde ha vært dommere som Nadia og Merethe. Uttrykte meg kanskje litt uklart. 

Skrevet

Jeg synes det er greit med litt folkelige dommere siden fagdommerne er opphengt i rigide regler for hvordan de forskjellige dansene skal være. 

Skrevet
Grendel skrev (16 minutter siden):

Jeg synes det er greit med litt folkelige dommere siden fagdommerne er opphengt i rigide regler for hvordan de forskjellige dansene skal være. 

Enig. Dette er jo et underholdningsprogram, og at det også er dommere som fokuserer på den estetiske og/eller underholdende kvaliteten er høyst relevant. 

Skrevet
Kayia skrev (16 minutter siden):

Enig. Dette er jo et underholdningsprogram, og at det også er dommere som fokuserer på den estetiske og/eller underholdende kvaliteten er høyst relevant. 

Men det gjør jo de proffe fagdommerne også. De vektlegger både teknisk utførelse, formidlingsevne, innlevelse og estetisk kvalitet. Med andre ord helheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...