Gå til innhold

Lurt å ikke slanke seg ved sykdom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned noen kg og har noen få kg igjen. Men har corona nå, med feber og pustevansker. Tenker det beste er å få i seg mer næring nå når jeg er syk. Er dere enig i det? Skal ta det opp med fastlegen min på torsdag. Er min sunne fornuft som sier meg det.

Anonymkode: dc93f...c12

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har gått ned noen kg og har noen få kg igjen. Men har corona nå, med feber og pustevansker. Tenker det beste er å få i seg mer næring nå når jeg er syk. Er dere enig i det? Skal ta det opp med fastlegen min på torsdag. Er min sunne fornuft som sier meg det.

Ikke stress kroppen din med slanking akkurat nå nei, pass på å få i deg drikke + salt og mineraler og spis det du har lyst på og klarer å få i deg. :) 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når man er syk er det viktigst å få i nok væske, så drikk mye vann. Det er ufarlig å ikke ta til seg fast føde i en kortere sykeperiode. Spis likevel gjerne noen salte kjeks eller salte riskjeks slik at vannet binder seg til kroppen, og spis heller gradvis mer næringsrik mat når du er ut av senga igjen. Du blir ikke nødvendigvis friskere av å spise det samme som når du er frisk, så om matlysten er borte kan du vente litt med å spise fullverdig.

Men - må legge til at jeg ikke helt skjønner spørsmålet ditt, slanker du deg på en måte der du ikke får i deg nok næring til vanlig? Det er i så fall ingen god måte å gå ned i vekt på, sjansen er stor for at du ikke greier å opprettholde et så lavt inntak over tid, og da vil du jo bare gå opp i gjen når du spiser "vanlig". 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (2 minutter siden):

Det er ufarlig å ikke ta til seg fast føde i en kortere sykeperiode. Når man er syk er det ikke viktigst å få i seg fast føde, men sørg for å drikk mye vann. Spis gjerne salte kjeks eller salte riskjeks slik at vannet binder seg til kroppen, og spis gradvis mer næringsrik mat når du er ut av senga igjen.

Må legge til at jeg ikke helt skjønner spørsmålet ditt, slanker du deg på en måte der du ikke får i deg nok næring til vanlig? Det er i så fall ingen god måte å gå ned i vekt på, sjansen er stor for at du ikke greier å opprettholde et så lavt inntak over tid, og da vil du jo bare gå opp i gjen når du spiser "vanlig". 

Alle vet jo at en må spise mindre kalorier for å gå ned i vekt. Det er ikke et tema hvor mye eller lite jeg spiser for å gå ned i vekt, da jeg følges opp med fastlegen min vedr det. Men jeg føler selv jeg trenger mer næring nå for at kroppen min skal ha det bedre og bli fortere frisk igjen. Jeg får i meg godt med væske og næring nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...