Gå til innhold

Nødradio egnet som gave til 75-årsdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det en rar gave?

Anonymkode: 1dc44...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til en litt teknisk interessert og oppegående 75-åring, som forstår poenget, kan det være helt greit.

Er det en lite teknisk/digital 75-åring som ikke vil forstå når og hvordan den skal brukes, uten å bli forklart en hel masse alt fra mulige krisesituasjoner til forskjellen på DAB og FM, hadde jeg funnet på noe annet. Selv om det kanskje er de minst teknisk oppegående som har størst behov for sånt, er risikoen høy for at de ikke vil røre ting de ikke forstår. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en veldig fin gave! 

Anonymkode: ff257...229

Skrevet (endret)

Absolutt fin gave. De fleste eldre vil godt forstå å bruke en dab-radio.  
Husk på at det må være batteri-tilgang da.

Endret av Osten
Skrevet
Osten skrev (5 minutter siden):

Absolutt fin gave. De fleste eldre vil godt forstå å bruke en dab-radio.  
Husk på at det må være batteri-tilgang da.

Nødtadioene kommer ofte med solcellepanel og sveiv; altså uten behov for batterier. Kjempefin gave!

AnonymBruker
Skrevet
bibben skrev (3 minutter siden):

Nødtadioene kommer ofte med solcellepanel og sveiv; altså uten behov for batterier. Kjempefin gave!

Har undersøkt litt, og sveiv og solceller er visst ikke så "flott" som det høres ut. Blant annet leste jeg at man måtte sveive i to timer for å få ladet mobilen 10% 😅 Og solcelle var ikke til å stole på, for man må ha den mange timer i sola for å få ladet nok. Så det er nok lurt å går for en med mulighet for batteri, selv om det også er for svakt til å lade mobilen. Men idet minste er man trygg på at radioen funker som radio og lommelykt. 

Anonymkode: 1dc44...b94

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg ville kjøpt noe annet. Vanlig radio hvis hn ikke har.

Skrevet
bibben skrev (56 minutter siden):

Da ville jeg gått for en vanlig dab med batteri-alternativ.

Skrevet
laban skrev (2 timer siden):

Til en litt teknisk interessert og oppegående 75-åring, som forstår poenget, kan det være helt greit.

Er det en lite teknisk/digital 75-åring som ikke vil forstå når og hvordan den skal brukes, uten å bli forklart en hel masse alt fra mulige krisesituasjoner til forskjellen på DAB og FM, hadde jeg funnet på noe annet. Selv om det kanskje er de minst teknisk oppegående som har størst behov for sånt, er risikoen høy for at de ikke vil røre ting de ikke forstår. 

Skjønner meningen din bedre, jeg visste om de med sveiv, men ikke med solcellepanel. Det kan bli litt mye

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...