AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 Skrevet 13. oktober 2025 Eskimonika, kjenner du henne? Hun er dama som får alle menn til å tenne. Innpakket i skinn, bare ansiktet synlig, vinker hun inn, forførende med roser på kinn. Har hatt en våt drøm om Eskimonika siden barndommen. Nå fikk jeg endelig litt utløp for min fascinasjon med denne teksten. Bare hyggelig! Anonymkode: bd855...980 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 13. oktober 2025 Skrevet 13. oktober 2025 Eskimomika fases ut. Kulturell apropoasjon. Eller noe, usikker på hvordan det staves. 0 Siter
slabbedask Skrevet 13. oktober 2025 Skrevet 13. oktober 2025 Etter 90 år fjerner iskremprodusenten inuitt-logoen. Sametingspresidenten mener dette er en del av en positiv utvikling i samfunnet. https://www.nrk.no/sapmi/diplom-is-endrer-logo-_-hylles-av-sametingspresidenten-aili-keskitalo-1.15271919 Hvorfor er dette "positivt"? Hva var problemet med den gamle logoen? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 Skrevet 13. oktober 2025 slabbedask skrev (44 minutter siden): Etter 90 år fjerner iskremprodusenten inuitt-logoen. Sametingspresidenten mener dette er en del av en positiv utvikling i samfunnet. https://www.nrk.no/sapmi/diplom-is-endrer-logo-_-hylles-av-sametingspresidenten-aili-keskitalo-1.15271919 Hvorfor er dette "positivt"? Hva var problemet med den gamle logoen? Jeg skjønner bare ikke hvorfor det var logoen i utgangspunktet? Hva er tilknytningen mellom det å selge iskrem og en inuitt, altså eskimo jente? (eller hva de heter, aner ikke). Anonymkode: d9e13...c74 0 Siter
Kayia Skrevet 13. oktober 2025 Skrevet 13. oktober 2025 Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden): Eskimomika fases ut. Kulturell apropoasjon. Eller noe, usikker på hvordan det staves. Nå tror jeg dere har sovet godt en stund, hun ble faset ut i 2020 0 Siter
laban Skrevet 14. oktober 2025 Skrevet 14. oktober 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er tilknytningen mellom det å selge iskrem og en inuitt, altså eskimo jente? (eller hva de heter, aner ikke). Fellestrekket hadde trolig noe med kulde å gjøre? 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 14. oktober 2025 Skrevet 14. oktober 2025 Kayia skrev (14 timer siden): Nå tror jeg dere har sovet godt en stund, hun ble faset ut i 2020 Hm jeg leste at hun ikke var fjernet fra all emballasje eller distribusjonsbiler fordi det ville ta tid. Og de ville ikke kaste emballasje eller male gamle biler. Men artikkelen kan ha vært gammel… 0 Siter
Kayia Skrevet 14. oktober 2025 Skrevet 14. oktober 2025 (endret) Worriesome Plenty 2 skrev (6 timer siden): Hm jeg leste at hun ikke var fjernet fra all emballasje eller distribusjonsbiler fordi det ville ta tid. Og de ville ikke kaste emballasje eller male gamle biler. Men artikkelen kan ha vært gammel… Den har nok vært det ja. Om du søker på Finn.no finner du en bråte markedsføringsmerch til salgs av privatpersoner. Endret 14. oktober 2025 av Kayia 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.